نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اعلام کرد: اهداف واقعی شهیدان باید برجسته سازی شود ونتیجه ی کارکردن در این زمینه در استقبال از نمازجمعه و مساجد و کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده شود.
کد خبر: ۷۰۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 20 January 2019

کاهش آسیب‌های اجتماعی، نتیجه ی خروجی کار برای شهدا 

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل جدید و کارکنان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین عنوان کرد: رسالت و مسئولیت خطیر شما دیده شدن نقش شهیدان در ابعاد مختلف در استان و در فرهنگ مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: گاهی ما دچار روزمرگی شده‌ایم و با چاپ کتاب و برگزاری همایش نباید گمان کنیم که برای شهدا کار تاثیرگذاری انجام داده‌ایم، ارزش کار ما این است که در دوران پس از ما همه اذعان کنند که در زمان کاری ما انقلابی در فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار صورت گرفته است.

وی افزود: ما اندیشمندان زیادی در عرصه‌های مختلف در استان قزوین داریم که می‌توان با حضور این عزیزان شورای سیاستگذاری و هیئت اندیشه‌ورز تشکیل داد و رسالت این هیئت دورکردن ما از روزمرگی و ایجاد خلاقیت در برنامه‌ها باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار باید در فعالیت‌های خود نسبت به دوره گذشته دارای جهش قابل توجهی باشد و ما برای داشتن این جهش باید از ظرفیت نیروهای انسانی که هم اکنون موجود هستند بهره ببریم، امروز سرداران زیادی وجود دارند که می‌توان با برگزاری جلسات فکری از تجارب آنها استفاده کرد.

 

وی تاکید کرد: نقش شهیدان در ابعاد مختلف مثل اقامه نماز، حضور در نمازجمعه و برنامه فرهنگی مساجد و ... باید مورد بررسی قرار بگیرد و این جزو رسالت‌های اصلی ماست، همانطور که ما در برگزاری نمایشگاه‌ها و چاپ کتب شهیدان با استان‌های دیگر رقابت داریم باید در حوزه سیره شهدا هم کار متمایز انجام دهیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: برای بهره بردن از دعای شهدا و رهبر معظم انقلاب باید اهداف واقعی شهیدان را برجسته کنیم و خروجی کارکردن در این حوزه باید در استقبال از نمازجمعه، حضور در مساجد و کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اگر دچار روزمرگی شویم تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهیم، عنوان کرد: اگر در برابر کشتار مردم یمن، سوریه، بحرین و غزه بی تفاوت بودیم یعنی روح انقلابی‌گری در ما مرده است، ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که تاثیرگذاری ما دیده شود.

 

وی اذعان کرد: وظیفه بنیاد حفظ آثار فقط چاپ کتب زیاد از شهدا در طی سال نیست بلکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کند، زمانی که مسئولیتی را عهده‌دار می‌شویم باید از روزمرگی به سمت جریانات انقلاب حرکت کنیم و روح انقلابی‌گری را رواج دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین روح استکبارسیتزی را شعبه‌ای از روح انقلابی‌گری دانست و اظهار داشت: اگر این روش در بین جوانان و مردم ما رواج پیدا کند، مانع گسترش انحرافات در جامعه خواهیم شد، باید نگاه بنیاد حفظ آثار ما فراتر از مسائل روزمره عمل کند و بصیرت و روح استکبارستیزی و روح انقلابی‌گری شهدا را در جامعه رواج بدهد.

وی افزود: استفاده از مساجد و امامزاده‌ها و حسینیه‌ها می‌تواند مورد استفاده شما در حوزه فعالیت‌های شهدا قرار بگیرد بسیاری از شهدای ما در زمان حیات خود ارتباطات خوبی در این مکان‌ها داشتند.

امام جمعه قزوین یادآورشد: با راه‌اندازی موزه شهدا می‌توان از ظرفیت چندپارک استفاده کرد و با شناسایی ظرفیت‌های موجود برای این نیاز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار