مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر:
مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر با بیان اینکه منطقه شعیبیه غربی در معرض خطر سیلاب است، گفت: تاکنون مشکلی برای اراضی کشاورزی این منطقه به وجود نیامده است و اراضی کشاورزی سالم هستند.
کد خبر: ۷۰۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 20 January 2019

ایرج بادپیما با اشاره به وقوع بارش باران و احتمال خطر سیلاب در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان شوشتر بر اساس اعلام‌های انجام‌گرفته از پیش از بارش‌ها، آمادگی مقابله با سیلاب‌های احتمالی را داشت و در این زمینه با همکاری بخش‌های مختلف شرایط را برای عدم ورود خسارت به اراضی کشاورزی آماده کردیم.

وی افزود: با تلاش دستگاه‌های اجرایی در شهرستان پیش از تغییر دبی رودخانه دز، سیل‌بندهای شهرستان را بازسازی و همچنین ورودی زهکش‌ها را نیز مسدود کردیم تا در صورت وقوع سیلاب خسارتی به مزارع شهرستان وارد نشود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر ادامه داد: خوشبختانه تا کنون با توجه به این اقدامات انجام‌گرفته آبی وارد اراضی زراعی کشاورزی در منطقه شعیبیه شوشتر که احتمال وقوع سیلاب در آن وجود دارد، وارد نشده است و مشکلی برای این اراضی به وجود نیامده است.

بادپیما عنوان کرد: به شرکت بیمه محصولات کشاورزی نیز اعلام کرده‌ایم که مشکلی برای اراضی زیر کشت محصولات پاییزه و زمستانه شهرستان به وجود نیامده است و این شرکت می‌تواند به بیمه خود ادامه دهد.

وی اظهار کرد: در منطقه شعیبیه غربی شوشتر که احتمال وقوع سیلاب و از بین رفتن محصولات وجود دارد، حدود 15 هزار هکتار زمین زراعی زیر کشت وجود دارد که از این میزان حدود 10 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش بیمه هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر با بیان اینکه منطقه شعیبیه غربی در معرض خطر سیلاب است، خاطرنشان کرد: تاکنون مشکلی برای اراضی کشاورزی این منطقه به وجود نیامده است و اراضی کشاورزی سالم هستند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار