مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خوزستان خبر داد
مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: یک اردوگاه اسکان اضطراری به استعداد ۵۰۰ نفر در روستای آهودشت شهرستان شوش برپا شده و اردوگاه دوم نیز در روستای سید خلف در حال استقرار است.
کد خبر: ۷۰۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸ 27 January 2019

علی خدادادی مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اظهار کرد: به دلیل بالا آمدن سطح آب در حال حاضر مناطقی از شهرستان‌های شوش، دزفول، دشت آزادگان و شوشتر دچار سیلاب و آب‌گرفتگی شدند و تمامی نیروهای جمعیت هلال‌احمر خوزستان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به سیلابی شدن برخی روستاها در شوش، عنوان کرد: یک اردوگاه اسکان اضطراری به استعداد ۵۰۰ نفر در روستای آهودشت شهرستان شوش برپا شده و اردوگاه دوم نیز در روستای سید خلف در حال استقرار است.

وی افزود: روستای «بنه عاطی» از توابع بخش چغامیش دزفول با توجه به احتمال وقوع سیلاب اهالی این روستا تخلیه شد؛ همچنین یک اردوگاه اسکان اضطراری به استعداد ۳۲۰ نفر در سه نقطه امن در نزدیک روستای بنه‌عاطی در بخش چغامیش آماده برپایی است که در صورت نیاز توسط عوامل امداد و نجات دزفول به سرعت برپا خواهد شد؛ کمپ نوروزی، استادیوم مجدیان و سالن ورزشی دانشگاه فرهنگیان شهرستان دزفول نیز برای اسکان اضطراری روستائیان آماده شده‌اند.

 خدادادی با اشاره به آب‌گرفتگی روستاها و مناطق حاشیه رودخانه کرخه در دشت آزادگان، اظهار کرد: در روزهای گذشته با توجه به آب‌گرفتگی و سیل در روستای مچریه، عملیات امدادرسانی توسط نیروهای امداد و نجات دشت آزادگان انجام شد؛ 35 خانوار در این روستا زندگی می‌کنند و اقلام امدادی از قبیل چادر، پتو، نایلون پوششی، موکت، والور، فانوس و مواد غذایی در بین آن‌ها توزیع شد.

وی گفت: در شهرستان شوشتر، روستاهای یذاب، دوهول، یباله رحمان، یریح و عبدالنبی نیز درگیر سیلاب اولیه شده‌اند. همچنین روستای چم کنار با توجه به احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی شدید تخلیه شد. نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در سایر روستاها در حال ارزیابی هستند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار