رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس:
رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 120 برنامه با رویکرد همگانی به همت اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس برگزار می شود. 
کد خبر: ۷۰۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 28 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، احمد صالح نژاد با بیان این خبر اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از آخرین ادارات ورزشی تشکیل شده در کشور بوده که  پس از آن به مرور زمان اداره شهرستان‌ها تشکیل شده و هیئت‌های ورزشی نیز شکل گرفته است البته هیئت‌های ورزشی خراسان رضوی نیز مانند اداره کل ورزش و جوانان استان جزو آخرین هیئت‌های تشکیل شده بود.

وی افزود:  برخی از فعالیت های موازی کاری با اداره کل وجود دارد و ما بر این باور هستیم که اداره ورزش و جوانان مشهد از تمام توان و ظرفیت خود در جهت کمک به اداره کل ورزش و جوانان استان استفاده کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس با بیان اینکه هیئت ها در مشهد به سه دسته تقسیم می شوند، افزود: دسته نخست هیئت هایی هستند که به درستی کار خود را انجام می دهند، دسته دوم هیئت هایی هستند که با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنند و دسته سوم هیئت هایی هستند که اصلا هیئت مشهد ندارند.

 صالح نژاد بیان کرد: یکی از مشکلات در عدم وجود هیئت مشهد، درآمد هیئت استان از این شهر و جلوگیری از شکل گیری هیئت  شهرستان بوده و بسیاری از وظایف هیئت های مشهد را هیئت های استان انجام می‌دهند.

 وی گفت: مشکلی که در خصوص فعالیت هیاتهای ورزشی شهرستانی وجود دارد مربوط به تداخل حوزه فعالیت های هیاتهای استانی و شهرستانی است، برخی هیاتهای استانی به خاطر درآمد بسیار به سراغ مشهد می آیند و اماکن ورزشی در مشهد را به هیات های شهرستانی واگذار نمی کنند اما این اداره به دنبال استفاده از ظرفیت های قانونی شهرستان برای هیات های مشهدی و احقاق حقوق ورزشکاران آن است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد مقدس، گفت: متولی اصلی رسیدگی و نظارت بر باشگاه های ورزشی در مشهد، اداره ورزش مشهد بوده که تشکیل پرونده در این اداره انجام می شود و صرفا صدور مجوز به اداره کل ورزش و جوانان استان واگذار می شود.

 صالح نژاد با بیان اینکه در حال حاضر 2000 باشگاه ورزشی در شهرمقدس مشهد فعالیت می کنند، افزود: نظارت و صدور مجوز برای باشگاههای ورزشی مشهد یکی از مسائل مهم این اداره است اما فقط یک پست کارشناسی در این اداره برای نظارت بر 2 هزار باشگاه ورزشی در مشهد کافی نبوده و اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد در این خصوص نه نیرو و نه بودجه مشخصی دارد اما این مسئولیت مهم را پذیرفته است.

صالح نژاد با اشاره به وجود سه بخش مرکزی مشهد که بزرگترین بخش کشور بوده ، رضویه و احمد آباد و وجود 400روستا در شهرستان مشهد گفت: ما بارها لزوم فعالیت ورزشی در این بخشها و روستاهای بزرگ خارج از شهر مشهد را بارها به هیاتهای ورزشی شهرستان گوشزد کرده ایم و از رسانه ها نیز می خواهیم در انعکاس فعالیتهای ورزشی در روستاها و حاشیه شهر مشهد توجه ویژه نمایند..

وی گفت: حاشیه شهر مشهد از مسائل و مشکلات کشوری بوده که باید به آن رسیدگی شود و فعالیت های انجام شده در این منطقه از شهر نیز با دلسوزی بیشتری صورت گیرد؛ همچنین که هم اکنون توجه به حاشیه شهر مشهد اولویت اصلی اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس به اهمیت توجه به ورزش همگانی اشاره و خاطر نشان کرد: ورزش همگانی بدان معنا است که تمامی افراد بتوانند به آسان ترین شکل ممکن ورزش کرده و همان طور که مستحضر هستید پایه اصلی ورزش همگانی در مشهد گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: ورزش همگانی نیز دارای 60 زیر رشته بوده که خوشبختانه اکنون اقبال مردم وخانواده ها و به طور ویژه بانوان به آن به طور چشم گیری افزایش داشته است

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس بیان کرد:  براساس سند ورزش کشور، ورزش همگانی تا افق ۱۴۰۴ باید به استفاده ۵۰ درصدی مردم برسد که در حال حاضر این میانگین در کشور حدود ۲۱ درصد بوده و خراسان رضوی در این موضوع رتبه نخست را در کشور دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد گفت: در بحث ورزش قهرمانی هم اکنون این مهم توسط هیئت های استانی حمایت می شود و شهرستان ها در حد توان شان نیز در این موضوع به آن ها کمک می کنند.

صالح نژاد در خصوص برنامه های دهه فجر اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد گفت: بیش از ۱۲۰ برنامه که اغلب آنها همگانی است برای این دهه مبارک پیش بینی شده است که تعدادی از آن ها از هفته گذشته شروع شده و تا آخر بهمن نیز ادامه دارد همچنین، هیئت های ورزشی نیز برنامه های خود را در این راستا اعلام کرده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس با بیان اینکه سه مجموعه ورزشی قدس، جعفریان و شهید رجایی در اختیار اداره مشهد است، گفت: این سالن ها به همراه ۴ سالن دیگر در اختیار این اداره است که طبق ماده ۸۸ به اجاره بخش خصوصی در آمده و سابقا بخشی از اجاره دریافتی از آنها به استان و بخشی به اداره مشهد واریز می‌شد..

صالح نژاد خاطر نشان کرد: بعد از حضور مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان، قرار بر این شد که کل اجاره پرداختی که حدود ۱۰ میلیارد ریال از ابتدای سال است، به حساب اداره مشهد در جهت رسیدن به جایگاه حقیقی هیئت های مشهد، واریز شود.

وی در خصوص سرانه ورزشی هر نفر در مشهد تشریح کرد : براساس تقسیم متراژ اماکن ورزشی شهر بر تعداد مردم این عدد بدست می‌آید که برای مشهد به ازای هر نفر ۴۰ سانتی متر است ولی نیاز واقعی مردم بیشتر از این مقدار می‌باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد در با بیان اینکه در حال حاضر 50 پایگاه ورزش صبحگاهی در حاشیه شهر مشهد نیز فعال است، گفت: ورزش صبحگاهی در مشهد بنیان نهاده شده و در حال حاضر به صورت جدی  در حال پیگیری این مهم در مشهد هستیم و گروه های متعددی دراین خصوص فعالیت دارند،.

صالح نژاد درخصوص مجموعه تختی گفت: بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان امسال در مجموعه ورزشی تختی هزینه شده و مجموعه پس از سال ها مستهلک شده و باید در سال ۹۸ نیز در آن هزینه هایی صورت بگیرد.

42 وی به آخرین آمار سازمان های مردم نهاد تحت پوشش اداره ورزش و جوانان مشهد اشاره کرد و گفت: سازمان مردم نهاد در اداره ورزش و جوانان مشهد مجوز گرفته اند و بیش از 300 سمن نیز در حال دریافت مجوز هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد مقدس از راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در مشهد در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: باید توجه داشت در حوزه جوانان و فعالیتهایی از این دست سمن ها و بخش خصوصی می توانند بسیار بهتر از بخش دولتی ایفای نقش نمایند و ما نیز در پی مشارکت هر چه بیشتر سمن ها در حوزه مشارکتهای مردمی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار