رئیس پلیس پایتخت؛
فرمانده انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که پلیس با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالف است، گفت: به استناد کدام قانون عوارض در محدوده زوج و فرد دریافت می‌شود؛ دوستان ماده قانونی را به ما اعلام کنند.
کد خبر: ۷۰۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 28 January 2019

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت درخصوص اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد توسط شهرداری تهران، اظهار داشت: بنده باورم بر این است که نمی‌توانیم دو بار از افراد به دلیل ورود غیرمجاز پول بگیریم؛ یک بار به عنوان عوارض و یکبار با نام جریمه.

وی گفت:البته ورود غیرمجاز به محدوده ممنوعه طبق قانون جریمه دارد که پلیس اعمال قانون را توسط دوربین‌ها انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: ما نمی‌دانیم به استناد کدام ماده قانونی در صورت تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد از شهروندان عوارض دریافت می‌کنند؛ دوستان باید جواب بدهند که کدام ماده قانونی است و به ما هم آن ماده قانونی را اعلام کنند

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت گفت: هر آن چیزی که باید در بحث زوج و فرد و طرح ترافیک اعمال شود باید سه آیتم ویژه را دارا باشد: کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و رضایتمندی مردم و باید گفت این سه آیتم اولویت‌های پلیس برای اجرای طرح‌های ترافیکی در تهران است. 

وی خاطرنشان کرد: پلیس با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالفت است و باید بگوییم در حال حاضر بحث‌های جدیدی در حوزه طرح زوج و فرد در حال کار کارشناسی است تا مردم بتوانند به صورت عادلانه از محدوده زوج و فرد استفاده کنند. 

گفتنی است خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۲ با انتشار خبری با عنوانشهرداری بیسروصدا چه می‌کند/ عوارض زوج و فرد با چه مبنایی؟» به نگرانی‌های شهروندان در خصوص اخذ عوارض غیرمجاز توسط شهرداری پرداخته و اعلام کرده بود که اخذ عوارض از رانندگانی که به صورت غیرمجاز درمحدوده زوج یا فرد تردد می‌کنند مساله‌ای است که اعتراض برخی شهروندان را در پی داشته است؛ این مسأله علیرغم مخالفت فرمانداری تهران، بی‌سر و صدا در حال اجراست.

 

منبع:فارس

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار