مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین؛
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در راستای فرهنگ سازی و تبدیل مجازات بدل از حبس یک شکارچی مجرم ملزم به ۳۰۰ ساعت آموزش رایگان به بازدید کنندگان موزه تنوع زیستی محمدیه محکوم شد.
کد خبر: ۷۱۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 02 February 2019

۳۰۰ ساعت آموزش زیست محیطی، محکومیت شکارچی مجرم در قزوین

حسن پسندیده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: فردی که اقدام به شکار جانوران وحشی با سلاح غیر مجاز و در فصل غیر مجاز توسط قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه شهر محمدیه شهرستان البرز، با توجه به شغل و شرایط خاص، نداشتن سابقه کیفری و در راستای آشتی متهم با محیط ‌زیست و فرهنگ‌سازی در این زمینه، به مجازات نقدی و ۳۰۰ ساعت آموزش رایگان بازدید کنندگان موزه تنوع زیستی محمدیه در خصوص اهمیت و لزوم تداوم چرخه محیط زیست و حیات وحش و ارزش و فواید آن محکوم کرد.

پسندیده تاکید کرد: در دادنامه صادر شده اشاره شده متهم موصوب قبل از حضور در موزه و انجام کار خدماتی (۳۰۰ ساعت جایگزین ۴ ماه حبس) باید ۴۰ ساعت آموزش زیر نظر کارشناسان محیط زیست گذرانده و سپس معلومات خود را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهد.

پسندیده در ادامه گفت: رای قاضی این شعبه یکی از نمونه های شایسته استفاده از مجازات های جایگزین حبس است که علاوه بر تامین آثار فردی اصلاح فرد مجرم به نوعی آثار فرهنگی و اجتماعی سازنده را نیز تامین می کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار