مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین؛
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد تعاونی‌های استان قزوین پیش از انقلاب 30 تعاونی بوده که امروز 738 تعاونی در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۱۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 02 February 2019

وجود 738 تعاونی در قزوین/ساخت 40 هزار مسکن در قالب تعاونی

به گزارش تابناک قزوین مسعود بابایی با تشریح حوزه‌های مختلف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی 40 سال اخیر عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، تعداد کانون‌های مشاوره و کارآفرینی، تعداد کاریابی‌های غیردولتی داخلی و خارجی و تعداد دفاتر کفالت و اتباع خارجی در استان قزوین صفر بوده که امروز یک کانون‌ مشاوره و کارآفرینی، 15 کاریابی غیردولتی داخلی و خارجی و چهار دفتر کفالت و اتباع خارجی در استان وجود دارد.

بابایی افزود: در حوزه تعاون، تعداد تعاونی‌های استان قزوین پیش از انقلاب 30 تعاونی بوده که امروز 738 تعاونی در این استان وجود دارد؛ تعداد اتاق‌های تعاون صفر بوده که امروز یک تعاونی موجود است.

ساخت 40 هزار مسکن در قالب تعاونی 

وی تصریح کرد: یک اتحادیه تعاونی قبل از انقلاب در استان قزوین وجود داشت که در حال حاضر به 14 اتحادیه رسیده؛ تعداد مسکن‌های ساخته شده در قالب تعاونی هم در استان قزوین صفر بوده که امروز 40 هزار مسکن در قالی تعاونی در استان ساخته شده است.

بابایی در زمینه تنظیم روابط کار توضیح داد: پیش از انقلاب، تعداد مراجع حل اختلاف استان قزوین را یک مورد بوده در سال 97 این تعداد به 12 مورد رسیده؛ افزایش دستمزد کارگران نسبت به تورم وجود نداشت اما  امروز به افزایش 69 درصدی رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، تعداد بیمه‌شدگان اجباری را پیش از انقلاب 16 هزار نفر و در حال حاضر 159 هزار نفر دانست و افزود: تعداد بازنشستگان مشاغل در کارهای سخت و زیان‌آور 40 سال پیش صفر بوده که امروز تعداد این بازنشستگان در استان 25 هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار