رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت:
رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کلینیک‌های تشخیص زودهنگام سرطان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری در مناطق محروم ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۱۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 03 February 2019

درمان ۳ میلیون زوج نابارور در کشور/ کلینیک‌های تشخیص زودهنگام سرطان راه‌اندازی می‌شود

مهدی شادنوش،‌ در ارتباط با درمان ناباروری در کشور اظهارداشت: در سه سال اخیر با کاهش پرداخت از جیب مردم، درمان ۳ میلیون زوج نابارور انجام شده و پوشش ۸۵ درصد هزینه درمان زوجین نابارور طبق برنامه صورت گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم به ویژه در ۶ استان فاقد مرکز (یاسوج، زاهدان، بندرعباس، شهرکرد، گلستان، لرستان) گفت: ایجاد بانک اطلاعات بخش‌ها و مراکز درمان ناباروری کشور، ایجاد سامانه ثبت اطلاعات بیماران و خدمات درمان ناباروری از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان ناباروری است

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به اهتمام ویژه در ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج  و سرطان گفت:  برنامه های درمان و مراقبت بیماران خاص و صعب العلاج از جمله خدمات پر هزینه  در نظام سلامت کشور به شمار می‌روند، به طوری که سرانه درمان این بیماران به نسبت آحاد جامعه به چندین برابر سرانه سلامت آحاد مردم و گاهی بیشتر می رسد.

شادنوش بیان داشت:از طرفی این بیماران بدلیل مزمن بودن بیماری و غیر قابل علاج بودن آنها همواره نیازمند خدمات ویژه درمانی و دارویی بوده و حتی بدلیل هزینه های مترتب بر درمان ، در صورتیکه خانواده ها متحمل این هزینه ها باشند، لاجرم دچار هزینه های کمرشکن می شوند . نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران متعهد حمایت ویژه از این بیماران  استبه طوری که اغلب خدمات مورد نیاز آنان یا به صورت کاملا رایگان یا در حد رایگان مورد حمایت قرار می گیرند . این خدمات توسط وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر حمایت می شوند.

وی بیان داشت:برای رسیدن به کیفیت زندگی مطلوب، لازم است مراقبتهای درمانی و پیشگیری از عوارض با نگاهی جامع به بیماری خاص انجام شود.  وجود مراکز جامع به عنوان رکن اساسی و هسته مدیریت و ساماندهی تیمی ضرورت دارد. لذا در سال‌جاری 83 مرکز جامع خدمات سلامت بیماران خاص در 59 دانشگاه کشور به بهره برداری رسید.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت گفت: از اهداف این برنامه بهبود کیفیت زندگی بیماران خاص، حفاظت مالی از این بیماران،  کنترل و نظارت بهینه بر تجویز و مصرف دارو های ضروری و مورد نیاز در گروه های هدف، به روز رسانی برنامه های درمانی و اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های درمانی ابلاغی، تمرکز در توزیع داروهای بیماران خاص در مراکز جامع، ارائه ی مراقبت جامع و چندوجهی برای بیماران خاص همچون معاینات بالینی، ارائه ی دارو، تزریقات ویژه، توانبخشی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی است.

شادنوش  با بیان اینکه در برنامه تحول نظام سلامت برای نخستین بار به موضوع مغفول مانده تشخیص زودهنگام سرطان پرداخته شد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بیش از نیمی از کلینیک های 137 گانه  به زودی با امکانات و تجهیزات برای تشخیص زودهنگام سرطان و ارائه خدماتی همچون شیمی درمانی و طب تسکینی و ... تا پایان سال‌جاری به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت: در برنامه تحول نظام سلامت، دستمزد انجام خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی رایگان شد و بیماران به طور متوسط تنها ١٥ تا ٢٠ درصد هزینه داروهای شیمی درمانی را پرداخت می‌کنند و برخی بیماران و برخی داروها کاملا رایگان است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار