در ۹ ماهه نخست سال جاری محقق شد
طی ۹ ماهه نخست سال‌جاری علاوه بر پرداخت مستمری به مددجویان، ۱۰ هزار و ۷۰۰ خانواده تحت حمایت و اقشار نیازمند در استان قزوین بیش از یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان کمک‌ موردی دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۷۱۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 05 February 2019

به گزارش تابناک قزوین، محمد صیادی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه بیش از  یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان تومان طی  ۹ ماهه نخست سال‌ جاری در قالب کمک‌های موردی به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان پرداخت شده است، گفت: کمک‌های موردی بر اساس نیاز خانواده های نیازمند و به منظور برطرف کردن مشکلات موردی اعم ازمعیشتی، فرهنگی، تحصیلی، درمانی و ...  پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم از وضعیت متقاضیان، کمک‌های موردی به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود تا آنها بتوانند بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند، افزود: کمک‌های موردی به صورت بلاعوض در اختیار حانواده متقاضی قرار می‌گیرد تا بخشی از مشکلات آنان را برطرف کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۷۰۴  خانواده تحت حمایت و اقشار نیازمند طی ۹ ماهه نخست سال‌جاری از کمک‌های موردی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: با پرداخت کمک‌های موردی به خانواده های تحت حمایت و اقشار نیازمند استان قزوین درصدد هستیم تا از بروز مشکلات و گرفتاری‌هایی که گریبان آنها را گرفته است جلوگیری کرده و وضعیت زندگی‌شان را بهبود دهیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کمک‌های موردی از محل صدقات مردم استان قزوین پرداخت شده است، گفت: بیش از ۷۲۹ میلیون تومان از کمک‌های موردی، از محل صدقه جمع‌آوری شده در زمینه های معیشتی، مالی، درمانی، تحصیلی و ... در اختیار ۸۱۰۳ خانواده نیازمند قرار گرفته است.

وی افزود: حدود ۴۷۷ میلیون تومان به مددجویان ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان قزوین کمک موردی پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه مناطق محروم استان قزوین دارای ضریب محرومیت شش، هفت و هشت هستند که کمیته امداد همواره خدمات مطلوبی را به مددجویان ساکنان در این مناطق ارائه می‌کند، گفت: مددجویان ساکن در مناطق محروم به دلیل دور افتادگی و نبود امکانات کافی همواره با مشکلات بسیاری روبرو هستند که تلاش داریم با ارائه خدمات مختلف به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه از محل کمک‌های موردی به ۵۹۹۰ مددجو کمک معیشتی پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر ۲۱۳۵ بیمار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که این عزیزان هم از این خدمت بهره‌مند شده و بخشی از هزینه‌های سنگین  درمانی و دارویی بیماران خاص، زمین‌گیر و صعب العلاج تحت حمایت از همین محل پرداخت شده است.

وی یادآورشد: علاوه بر موارد یاد شده از محل کمک‌های مردمی ، به ۹۷۹ خانواده نیازمند برای تأمین لوازم زندگی، به ۶۶۰ دانش آموز برای تامین هزینه‌های تحصیل، به ۱۸۸ نوعروس تحت حمایت برای تأمین کمک هزینه جهیزیه، به ۹۵ خانواده تحت حمایت هم برای تأمین مسکن مناسب مساعدت شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار