از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه 157 هزار و 385 مورد بازدید نظارتی توسط کارشناسان دامپزشکی استان قزوین انجام شده است .
کد خبر: ۷۱۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 06 February 2019

بازدید مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از نحوه نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه

 

به گزارش تابناک قزوین دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین روز گذشته از نحوه بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر مراکز عرضه بازدید کرد.
دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین روز گذشته در جریان بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و رستورانها گفت: یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر مراکز تولید ، ناوگان حمل و نقل و اماکن نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و رستورانها است که در همین راستا کارشناسان دامپزشکی در تمام ساعات صبح و بعد از ظهر وظیفه کنترل این امور را بر عهده دارند.
دکتر زینالی در خصوص نظارت  دامپزشکی بر عرضه بهداشتی گوشت قرمز و مرغ عنوان کرد: کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه‌ها بعد از تایید سلامت دام و طیور و اجازه کشتار را صادر کرده و ضمن کنترل تمام مراحل کشتار لاشه ها را بازدید کرده و در صورت عدم وجود مشکل بهداشتی مجوز خروج گوشت قرمز و مرغ را صادر خواهند کرد که این پروسه با نظارت بر ناوگان حمل و نقل فرآورده های خام دامی ادامه پیدا کرده و همچنین امکان نگهداری و عرضه این محصولات تحت کنترل دامپزشکی می باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی تاریخ تولید و انقضاء فرآورده ها ،دمای سیستم برودتی ، نحوه بسته بندی ، چیدمان و دیگر موارد بهداشتی را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل مراتب را از طریق سیستم قضایی پیگیری می کنند.
دکتر زینالی در پایان به عموم مردم توصیه کرد: در هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ به تاریخ تولید و انقضاء درج شده روی محصولات دقت کرده و در صورت وجود مشکل مراتب را از طریق شماره 4 رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع رسانی کنند.
گفتنی است از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه 157 هزار و 385 مورد بازدید نظارتی توسط کارشناسان دامپزشکی استان قزوین انجام شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار