مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین: معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تامین اعتبار به منظور تکمیل راه ارتباطی قزوین به شمال موافقت کرد.
کد خبر: ۷۱۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 13 February 2019

سازمان برنامه و بودجه با تزریق اعتبار به طرح راه ارتباطی قزوین- شمال موافقت کرد

 

به گزارش تابناک قزوین، مسعود حق لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در جلسه‌ای در خصوص مسایل و مشکلات راه‌های قزوین- رحیم آباد- کلاچای با تامین اعتبار برای تکمیل راه‌ها موافقت شد که میزان این اعتبار پس از ابلاغ، اعلام خواهد شد.
حق لطفی تصریح کرد: احداث راه ارتباطی قزوین- رحیم آباد- کلاچای، از سال ۱۳با مصوبه هیات وزیران و با تفویض اختیار به استان‌های قزوین و گیلان آغاز شد که ساخت این مسیر ۱۴۵ کیلومتری که ۷۳ کیلومتر آن در حوزه استان قزوین قرار دارد، از سال ۹۶ به علت کمبود اعتبارات دولتی و برخی مشکلات زیست محیطی در استان گیلان متوقف شده است.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان افزود: بهره برداری از این دو مسیر با کاهش ۱۲۰ کیلومتری طول مسیر، می‌تواند بخش بزرگی از مشکل ترافیک را در مسیر‌های منتهی به شمال کشور حل کند و این بار ترافیکی را بین محور‌های مختلف تقسیم کند.
 حق‌لطفی گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای طرح راه ارتباطی قزوین- رحیم آباد- کلاچای از سوی استان قزوین هزینه شده و ادامه توقف در ساخت، باعث تحمیل هزینه‌های بیشتر می‌شود. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در این جلسه، پس از ارائه توضیحات فنی، دستور تامین اعتبار و مذاکره با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه دریافت شد.
طبق برنامه این طرح، باید در مدت ۱۰ سال و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار