مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: لایروبی و تعریض بستر رودخانه ملاعلی که در اجرای اتوبان قزوین به رشت دچار آسیب دیدگی عرضی و زیست‌محیطی شده که محل سیلاب شده‌است بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۷۱۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 13 February 2019

لایروبی وتعریض بستر رودخانه ملاعلی نیازمند اعتباری ۳ میلیاردی

به گزارش تابناک قزوین، پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین، روز چهارشنبه در دادسرای قزوین به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل شد.

حمید پویا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در  این جلسه در خصوص اجرای رفع تصرف از رودخانه ملاعلی گفت: این رودخانه حدود ۶۰ کیلومتر است که در زمان ساخت اتوبان قزوین به رشت که یک طرح ملی بود، متاسفانه ریختن نخاله و خاک و سنگ های انبوه، در مسیر این رودخانه، ضمن کاهش عرض رودخانه از نطر زیست محیطی نیز دارای اشکالات اساسی است.

پویا خاطرنشان کرد: در محدوده ای که عرض رودخانه کاهش یافته در زمان ترسالی مثل امسال که بارندگی افزایش یافته احتمال بروز سیل بالا رفته و اراضی آسیب می بیند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: لایروبی و گشایش مسیر رودخانه و پاکسازی مسیل رودخانه برای این که عرض رودخانه بیشتر شود به همراه هزینه تخریب تصرفات رودخانه و آماده شدن برای جلوگیری از سیلاب ۳ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که از توان این شرکت خارج است.

وی گفت: بیش از ۱۲۳ پرونده در حوزه تجاوز به تحریم رودخانه داریم اما گاهی محکومان احکامی در ابقای بنا می گیرند که باید به این پرونده ها پاسخ داده شود که در حوزه الموت از این پرونده ها زیاد داریم. ‌

پویا درخصوص چاه‌های غیر مجاز هم گفت: در بستن چاههای غیرمجاز بیش از ۱۷۰۲ حلقه چاه فرم ۵ بسته شده و ۱۱۸۱ حلقه فرم یک هم داریم که منتطر تصویب در کارگروه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان بیان کرد: برای فرم یک ۱۳ هزار و۵۰۰ هکتار زیر شرب چاه فرم یک هستند و قرار شده ۱۰ درصد از آب آنها کم شود تا باغستان را حفظ کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار