کارشناس مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: در کشور 140 هزار هکتار و ۲۷۰۰ محله بافت ناکارآمد شهری وجود دارد که باید سالانه ۱۰ درصد آن معادل ۱۴ هزار هکتار بازسازی و نوسازی شود.
کد خبر: ۷۱۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 18 February 2019

سالانه ۱۴هزار هکتار بافت ناکارآمد نوسازی می شود

به گزارش تابناک قزوین، کارگاه آموزشی آشنایی با برنامه بازآفرینی شهری پایدار و برنامه جامع اقدام مشترک در بازآفرینی شهری پایدار روز دوشنبه با حضور شهرداران، کارشناسان امور معماری و شهرسازی، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین، در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

سجاد صالحی کارشناس مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری ایران در این کارگاه آموزشی گفت: بیش از ۸۸ هزار هکتار برای ساخت مسکن اختصاص داده شد و با تراکم جمعیت ۵۰ نفر در هکتار نشان می دهد دولت نتوانسته پاسخگوی نیازهای مسکن حدود ۴ تا میلیون نفر در شهرها باشد.

صالحی گفت: به دلیل ناتوانی دولت در تامین نیازهای مسکن، مردم به صورت خودجوش در حاشیه شهرها مسکن خود را ساخته و ساکن شدند و با شکل گرفتن محلاتی در خارج از محدوده شهرها با مشکلات اجتماعی، فرهنگی و شهری متعددی مواجه شده ایم.

کارشناس مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: تجربه بانک جهانی در ۵ شهر تهران، اهواز، بندرعباس، سنندج و زاهدان در زمینه ساماندهی شهری کار خوبی بود که با توجه به همه نیازهای محلات ناکارآمد از جمله امور اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، مسکن و محیط زیست عملیاتی شد.

صالحی افزود: در سال ۸۲ سند ملی راهبردی احیاء، بازسازی، نوسازی، توانمندسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری تصویب شد و تاکنون اقدامات زیادی در این عرصه صورت گرفته است.

وی افزود: برنامه محورشدن اقدامات بازآفرینی در قانون ششم برنامه توسعه مورد توجه جدی است و باید آن را دنبال کنیم.

 

صالحی در ادامه گفت: در سراسر کشور بیش از ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در ۵۴۳ شهر داریم که در این میان ۲۷۰۰ محله ناکارآمد هم شناسایی شده است.

وی یادآورشد: بر اساس هدف گذاری دولت و تکلیف شهرداریها باید سالانه ۲۷۰ هکتار از محلات و بافت ناکارآمد نوسازی و بهسازی شود.

کارشناس مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: سالانه باید ۱۰ درصد محلات و بافت ناکارآمد نوسازی و بازآفرینی شود که برای تامین زیرساختها اقدام لازم صورت گیرد تا بتوان حداقل ۲۷۰ هکتار از این بافت را در هر سال تحت پوشش طرح بازسازی قرار داد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار