گفتگوی اختصاصی تابناک با احمدی شهردار نکا
شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با ایجاد امکانات و بسترسازی مناسب تلاش کرد زمینه را برای خدمت بهتر به شهروندان فراهم کند که در این مسیر، با فرآیند تقویت جامعه مردم‌سالار، آگاه کردن مردم از قوانین و مقررات شهروندی، با ایجاد روند مشارکتی و دخالت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و سرنوشت شهر و آموزش درست در مسیر ایجاد نگرش‌ها، افکار و رفتارهای پسندیده گام‌های موثری برداشت.
کد خبر: ۷۱۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹ 19 February 2019

به گزارش تابناک مازندران، دکتر سید مهدی احمدی شهردار نکا، در گفتگوی تفصیلی با تابناک با بیان اینکه، پس از ۱۵ ماه فعالیت در شهرداری نکا، از ۴۶۵ طرح از تاریخ اول شهریور 96 تا پایان آذر 97 فقط ۳ طرح توسط شورای شهر مصوب نشد، اظهار داشت : در بدو ورودم در این سمت در این شهر، قول اجرایی شدن ۱۴ پروژه را به نیت ۱۴ معصوم به مردم نکا داده بودم، که به این شرح می باشد:

۱- احداث پل ۳۰ متری:
سید مهدی احمدی گفت:یکی از مهمترین و اصلی ترین این پروژه ها بلوار و پل آزادگان بوده که در ۲۶ مرداد ماه سال جاری همزمان با سالروز ورود آزادگان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تشریح ۱۴ پروژه مهم توسط شهرداری نکا
 

وی تصریح کرد:برای اجرا، سازه پل و تملک ۲۶ پلاک و تملک ۱۰ هزار متر مربع از مسیر بیش از ۱۶ میلیارد و یکصد میلیون تومان از سوی استانداری تأمین شده و بخشی هم از طریق تهاتر شامل امتیاز و صدور پروانه و برخی نیز بصورت نقدی مصالحه شد و خوشبختانه کلیه تعهدات اهالی ۳۰ متری انجام شده است و کلیه توافقات به تأیید اعضای محترم شورای اسلامی شهر و در ادامه به تأیید اعضای محترم کمیته انطباق هم رسیده است.

شهردار نکا از جمله مزیتهای اجرای این طرح بزرگ در شهرستان را کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک شهری، افزایش ظریب اعتماد مردم به شهرداری، اعتماد به نفس کارکنان و پرسنل شهرداری، ایجاد نشاط و شادابی در بین اهالی منطقه و شهر، ایجاد انگیزه و اعتماد شهروندی برشمرد.

او بدهی مانده در این بخش را کمتر از ۴ میلیارد تومان اعلام داشت و در ادامه از آغاز فاز چهارم این طرح خبر داد و گفت:هم اکنون ۱۸۰۰ متر از این مسیر بازگشایی شده است و برای ادامه کار در برنامه و بودجه سال جدید این طرح بزرگ را در دستور کار خود قرار دادیم و بناست تا پایان سال ۹۸ تمامی مسیر از کنار مسجد ترک محله تا میدان امام حسین آزاد سازی و تکمیل شود و در این راستا نیاز به همکاری مردم و صاحبان املاک این مسیر است که ان شاالله این پروژه بسیار مهم نیز به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.

احمدی با اشاره به کلنگ زنی یک لاین پل ۳۰ متری شهر به طول ۹۰ متر و عرض ۱۲/۵ متر از پرداخت مطالبه اولیه پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی در آینده نزدیک خبر داد، وی همچنین از آزاد سازی مسیر خیابان ۳۰ متری با کمک کارگروه تعریض در شهرداری خبر داد و افزود:با احداث پل، خیابان ۳۰ متری شهر به بهره برداری می رسد.

۲- اصلاح و ساماندهی رودخانه و حاشیه آن:
سید مهدی احمدی با اشاره به طول چهار کیلومتری رودخانه گذری از مرکز شهر و ظرفیت بالا در آزادسازی حریم دوطرف آن که اکنون حدود ۷۰ درصد انجام شد و نیز لایه روبی بستر آن با همکاری شرکت آب منطقه ای و ستاد بحران از اجرای طرح توریستی و زیباسازی رودخانه شهر خبر داد.

۳- ساماندهی طرح دریا:
شهردار نکا به پروژه طرح دریای مروارید اشاره کرد و افزود:قراردادش با منابع طبیعی به اتمام رسید و برای تمدید اجاره بلند مدت اقداماتی شده و سعی داریم این طرح را به بهترین نحو مدیریت و در منطقه الگو کنیم. همچنین با پیگیری فرماندار و نماینده مردم در مجلس، آزاد سازی حریم ۶۰ متری اردوگاه ارتش در دستور کار است امیدواریم با آزادسازی آن طرح در خور شأن مردم در آن احداث شود.

سید مهدی احمدی در ادامه با اشاره به هزینه ۱ میلیارد تومانی برای طرح دریای مروارید نکا تصریح کرد: بنا نداریم برای طرح مروارید هزینه بیشتری انجام دهیم چرا که این طرح در مالکیت بهشهر است و تلاش داریم تا با بازگشایی مسیر حریم 60 متری، طرح مناسبی برای نکا اجرایی شود.

وی در ادامه خبر داد:از این پس، تجهیز پارک نارنجباغ در دستور کار ماست که از پیمانکاران استقبال می کنیم.

۴- احداث پارکینگ طبقاتی:
شهردار نکا گفت:شهرداری اکنون ۸۶۰ متر زمین برای پارکینگ در چهارراه در اختیار دارد و ما در حال بررسی هستیم درصورت توافق با مالکین زمین سیل زدگان در مرکز شهر و انبوه سازان پروژه را بصورت مشترک اجرا کنیم و پارکینگ و فضای تجاری و ... در کنارش دیده شود، در صورت عدم توافق پارکینگ طبقاتی در مکان خودش اجرا می شود.

۵- طرح توسعه احداث پارک جنگلی قرمرض:
سید مهدی احمدی از تفاهم نامه بین شهرداری و منابع طبیعی و تحویل گرفتن ۱۰ هکتار از اراضی قرمرض خبر داد و گفت:اکنون در دست طراحی و توسعه فضای گردشگری و رفاهی در منطقه که موجب درآمد زایی شهرداری خواهد بود.

احمدی در مورد طرح گردشگری قرمرض بیان داشت: برآورد هزینه این طرح 5 میلیارد تومان است که 1.5 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و ساختمان نگهبانی، نماز خانه، سرویس بهداشتی، فضای بازی، دیوارکشی و موزاییک سازی انجام و در دست انجام است و آبرسانی، برق رسانی، آلاچیق، پارکینگ و رستوران سنتی باقیمانده است که تا پایان سال 98 ، پروژه پارک جنگلی قرمرض به اتمام می رسد.

۶- تجهیز کارخانه آسفالت:
قول دیگر شهردار نکا تجهیز کارخانه آسفالت به کارگاه بلوک زنی، باسکول، موزاییک‌ سازی، آسفالت، سنگ‌شکن، بچینگ و آزمایشگاه قیر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است که باسکول اتمام؛ بلوک‌زنی و موزائیک‌سازی آماده و سنگ‌شکن نصب شد و کارخانه بچینگ خریداری و آزمایشگاه قیر هم در دست انجام است.
احمدی گفت:این طرح تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز انبوه سازان مساجد، تکایا و مردم را با نازلترین قیمت تأمین می کند و نیز درآمد پایداری برای شهرداری نکا خواهد بود.

وی ادامه داد : در این مجموعه برای ۱۵ نفر شرایط اشتغال مستقیم و پایدار فراهم آمده است .

۷- ورودیهای شهر:
سید مهدی احمدی ورودی شهر را یکی از طرح های اساسی شهر نکا اعلام کرد و یادآور شد: این طرح هم براساس برنامه ریزی، اجرایی می‌شود و رودخانه نکا هم به عنوان طرح دیگر شهرداری با رفع مشکلات به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد:این طرح ساماندهی ورودی های شهر از چهار سو است که محور کار، ورودی از سمت ساری است که با احداث دروازه قرآن با طرح نمادهای شهدا و علمای شهرستان و نیز احداث کندرو و فضای سبز در حاشیه خیابان، احداث شهر بازی و پارک در زمینی به وسعت ۴ هکتار در ورودی غربی و… از جمله اقداماتی است که می تواند مسافران را برای توقف در این شهر ترغیب نماید.

۸- ساماندهی آرامستان:
شهردار نکا با اشاره به طرح آرامستان بیان داشت: احداث غسالخانه، ساماندهی قبرها، دیوارکشی، سرویس بهداشتی، سالن اجتماعات و آماده سازی، سردرب آرامگاه و مراکز تجاری از جمله این طرح ها بود که که غسالخانه احداث شد و مابقی در دست انجام است که در سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

۹- ممیزی املاک و ابنیه:
احمدی از اجرایی شدن طرح ممیزی املاک و ابنیه در این شهرستان خبر داد و گفت:ممیزی املاک و ابنیه جزو وظایف قانونی شهرداران در کشور است و از برنامه هایی است که در شهرستان نکا اجرایی نشده بود اما از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در اسفند ماه، اولین سری مغایرتهای تشخیص داده در غالب کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح خواهد شد. این طرح شهر را به ۲ منطقه و هر منطقه را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند، درواقع شهر بصورت به علاوه(+) در می آید و به ۴ منطقه تقسیم می شود، به علاوه، یکی رودخانه و دیگری بلوار اصلی (بلوار انقلاب و بلوار امام رضا) است که در حال انجام است.

وی در ادامه افزود:اتفاق جالبی که در حوزه املاک و ابنیه رخ خواهد داد شناسنامه دار شدن شهر است که تعداد تیربرق ها، خانه های مسکونی، تجاری و ... شناسایی و ثبت میشوند که می بایست زودتر از این سالها انجام می گرفت، تلاش شده است تا پایان سال 98 به اتمام برسد که نیازمند همکاری صمیمانه شهروندان هستیم.

شهردار نکا اضافه کرد: شهر نکا تاکنون فاقد طرح تفضیلی بود که بعد از 5 سال در حال تصویب شدن است که بعد از تصویب ابلاغ می‌شود و اصول و ضوابط شهرسازی در این طرح به درستی رعایت خواهد شد.

دکتر احمدی به موضوع طرح مهم تفصیلی پرداخت و گفت : با توجه به اینکه طرح جامع از سال ۹۲ در این شهرستان پایان یافت در روند اجرایی شدن این طرح هم انتظار است مردم فهیم شهرستان نکا همکاری داشته باشند.

۱۰- پایش تصویری شهر:
از دیگر اقدامات در دست اجرا در این دوره نصب دوربین در معابر شهر و پایش تصویری شهر توسط شهرداری است که به گفته شهردار این پروژه آغاز و تا ماههای آینده تکمیل می شود که از تأکیدات شورای تأمین شهرستان بوده است.

تشریح ۱۴ پروژه مهم توسط شهرداری نکا
 

۱۱- افزایش فضای سبز شهر:
شهردار نکا با بیان اینکه:پروژه فضای سبز بعنوان یکی دیگر از این ۱۴ طرح است، گفت:در حال حاضر سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۵/۰ متر است که کاشت درختان دائم السبز و گل کاری در سطح شهر با قوت در حال اجرایی شدن است که سعی دارد سرانه فضای سبز را به ۳ تا ۴ متر برساند.

۱۲- طرح مجتمع مبلمان شهری: اقداماتی نظیر پیاده رو سازی، نورپردازی، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و … از جمله کارهایی است که شهردار می گوید نکا می تواند در سطح کشور الگو باشد و این برنامه ها در دست اقدام است.

وی در ادامه افزود:نورپردازی شهر نیز با اعتبار 700 میلیون تومانی بخش های مختلف و بلوار نورانی اجرایی شد و اکنون شاهد نورپردازی مناسب در شهر نکا هستیم.

۱۳- ساختمان شهرداری:
طرح ساخت ساختمان جدید شهرداری در آینده در دستور کار شهرداری است اما در حال حاضر شهردار جدید با اعتقاد به اینکه شهرداری خانه دوم شهروندان است اقدام به بهسازی و نما کاری ساختمان فعلی کرده است که از اولین اقدامات شهردار طی این مدتِ دو ماه بوده است.

دکتر احمدی در ادامه بازسازی نماز خانه شهرداری را از جمله کارهای مهم در بدو ورودمان به این مجموعه خدمت رسانی اعلام کرد و گفت:تغییر زیبا سازی ساختمان اداری و نماز خانه شهرداری نکا به شکل زیبا تغییر یافت و امروز بعنوان زیباترین نماز خانه ادارات استان مطرح شده است .

۱۴- ساماندهی زباله و کارخانه کمپوست:
شهردار نکا با بیان اینکه:کارخانه کمپوست شهرهای شرق مازندران در حال حاضر غیر فعال است، افزود:برای مدیریت این مجموعه بایستی شرکت سهامی با سهامداری و هیأت مدیره بودن پنج شهردار و انتخاب مدیرعامل قوی این کارخانه بتواند روی پای خودش بایستد و مشکل زباله شرق مازندران حل شود.

وی با اشاره به بحث تفکیک زباله از مبداء گفت: نکا از محدود شهرهای استان مازندران است که طرح تفکیک زباله از مبداء را اجرایی نکرده است و این در حالیست که برای اجرای این طرح در شهریور ماه 97 بعد از مطالعات فراوان، مکاتبات با شورا انجام شد اما شورا در بهمن ماه 97 و پس از 5 ماه مصوبه داد و اجرایی می شود.

سید مهدی احمدی با اشاره به ساماندهی فاضلاب‌های شهری از سوی مسئولان امر گفت: نکا <<پایلوت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ>> در "شرق مازندران" شد.

شهردار نکا ادامه داد: تفکیک زباله از مبداء و ساماندهی <<مرکز دفن زباله>> اجرایی شد و اکنون مرکز دفن زباله نکا، یکی از دو مرکز برتر دفن زباله استان مازندران است و در بین شهرهای مختلف مازندران، "کلاردشت و نکا" دارای بهترین مرکز دفن زباله هستند.

وی همچنین ادامه داد:شهرستان نکا دارای ۲ مرکز دفن زباله است، گفت:یکی برای شهرداری و دیگری برای دهیاری هاست که در صورت رضایت دهیاری ها، ما آمادگی داریم که دفن زباله دهیاری ها را هم بپذیریم، زیرا طرح تفکیک زباله از مبدأ یک منبع درآمد مناسب برای شهرداری می باشد.

احمدی گفت: در راستای طرح تفکیک زباله از مبدأ، تلاش شد تا با اجرای مزایده، انتخاب پیمانکار و انعقاد قرارداد و مشارکت شهروندان این طرح اجرایی شود که نیازمند مشارکت همه جانبه همه شهروندان هستیم.

شهردار نکا پس از تشریح ۱۴ پروژه مهم، اعلام کرد:شهرداری نکا یک ریال بدهی به بیمه و دارایی ندارد؛ خاطر نشان کرد: در مدت 15 ماه فعالیت خود در شهرداری نکا یک ریال بدهی به دارایی و بیمه نداریم و اگر بدهی باشد از دوره‌های گذشته است و این در حالی است که همه بدهی به کارکنان پرداخت و حقوق کارکنان ماهانه پرداخت می‌شود.

سید مهدی احمدی، بدهی ثبت شده در سیستم شهرداری نکا و بدهی اسنادی را 11 میلیارد و 800 میلیون تومان و طلب شهرداری را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در وصول مطالبات سختگیری های خاص خود را داریم و معتقدیم انبوه سازان و افرادی که طلب های فراوان به شهرداری دارند باید نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کنند اما در مورد نوسازی و کسب پیشه مردم و شهروندان عادی، سختگیری نداریم.

تشریح ۱۴ پروژه مهم توسط شهرداری نکا
 

وی گفت:برخی تلاش دارند تا شهرداری نکا را دارای مشکل مالی فراوان معرفی کنند و با فرافکنی در پی القاءاین مسأله هستند در حالیکه سیاسی کاری و کار سیاسی در شهرداری نکا ممنوع است و همه تلاش ما کار و خدمت برای عمران و آبادی شهر و رفع مشکلان شهروندان است.

شهردار نکا در ادامه، با اشاره به تعهدات شهرداری نسبت به آسفالت کوچه‌های شهر نکا اظهار کرد: مقرر شد در سال 97 و 98، تعداد 80 کوچه شهر نکا اسفالت شود که به گرانی قیر برخورد کرده و با توجه به افزایش قیمت قیر از تنی یک میلیون تومان به 4 میلیون تومان، این طرح با کندی در حال انجام است.

وی یادآور شد: اکنون 25 تن قیر فراهم و لکه‌گیری یک چهارم کوچه ها را در دست انجام داریم و همچنین 100 تن قیر در راه است و تا عید امسال، لکه‌گیری‌های کوچه‌ها عملیاتی می‌شود.

شهردار نکا درباره متکدیان نیز گفت: متکدیان شهر، چهره شهر را نازیبا کرده اند و از فعالیت آنان در شهر نکا با برنامه ریزی مدون جلوگیری می شود.

سید مهدی احمدی گفت:در حوزه شهری با کودکان کار، کاری نداریم اما در خصوص متکدیان، برای جمع آوری و انتقال این افراد تلاش داریم و از وظایف مهم است.

وی بیان کرد: شهرداری نکا آمادگی جمع آوری و انتقال متکدیان را دارد اما اینکه به کدام مکان منتقل کنیم با مشکل مواجه هستیم و در صورت فراهم بودن مکان مناسب و گرمخانه برای متکدیان، با فوریت جمع آوری و انتقال متکدیان در شهر نکا کلید می خورد.

احمدی اظهار داشت: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با ایجاد امکانات و بسترسازی مناسب تلاش کرد زمینه را برای خدمت بهتر به شهروندان فراهم کند که در این مسیر، با فرآیند تقویت جامعه مردم‌سالار، آگاه کردن مردم از قوانین و مقررات شهروندی، با ایجاد روند مشارکتی و دخالت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و سرنوشت شهر و آموزش درست در مسیر ایجاد نگرش‌ها، افکار و رفتارهای پسندیده گام‌های موثری برداشت.

 براساس این گزارش، شهردار نکا در پایان با اشاره به نگاه خود به رسانه ها گفت:سعی کرده در تمام جلسات و نشستهای خبری، بین رسانه ها تبعیض قائل نشده و تمام جلسات خود را با دعوت و حضور همه ی خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار نماید.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نکایی
|
United States
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
دکتر سید مهدی احمدی باید چندین سال تو نکا شهردار بمونه تا تحول کامل و اساسی تو نکا ایجاد کنه
واقعا شهردار خوبیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار