سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با هدف تامین سلامت مردم و کاهش آلودگی در شهر، همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه در قزوین از 15 اسفند تا 15 فروردین برگزار می شود.
کد خبر: ۷۱۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 25 February 2019

برگزاری همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه در قزوین

 

به گزارش تابناک قزوین در نشستی که یکشنبه شب در اداره میراث فرهنگی استان قزوین باحضور علیرضا خزائلی، سرپرست میراث فرهنگی و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین برگزار شد، راه‌های ترویج فرهنگ دوچرخه سواری را بررسی شد.

علیرضا خزائلی، سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در این جلسه عنوان کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری و به منظور بهره ‌مندی از تاثیر مثبت اقتصادی و زیست محیطی، کاهش آلودگی و تامین سلامت جسمی و روانی و با توجه به جذابیت اجرای این برنامه در حوزه گردشگری، همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه با عنوان «هم رکابی» از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۹۸ به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و انجمن دوستداران دوچرخه اجرا می‌شود.

خزائلی اضهار کرد: خوشبختانه قزوین از جمله استان‌های مهم در حوزه راه اندازی مسیر طولانی و ایمنی تردد دوچرخه کشور به شمار می‌رود و استفاده از این ظرفیت برای اجرای تور گردشگری دوچرخه نیز از مهمترین فعالیت‌های مشترک میراث فرهنگی و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در نوروز ۹۸ خواهد بود.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: تور گردشگری با دوچرخه برای بازدید در بافت تاریخی، محورهای طبیعت ‌گردی به خصوص منطقه نمونه گردشگری باراجین تعریف شده که امیدواریم مردم با همراهی این تور بتوانند ضمن دیدن بناهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان از هیجان و شادی سفر با دوچرخه لذت ببرند.

وی با اشاره به اهداف اجرای تور گردشگری با دوچرخه در سطح استان افزود: تعیین محورهای گردشگری، ارائه خدمات راهنمای تور، ارائه اقلام تبلیغاتی جهت معرفی استان و شهر قزوین، اطلاع رسانی از طریق مراکز و تاسیسات گردشگری استان از جمله فعالیت‌های میراث فرهنگی برای ایجاد شادی و نشاط در برگزاری این تور است که امیدواریم با اجرای این برنامه با کمک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بتوانیم گام موثری در کاهش ترافیک و آلودگی هوا برداریم.

میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین نیز گفت: بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین خوشبختانه خیابان‌های اصلی شهر به مسیر دوچرخه مجهز شده و احداث مسیرهای دوچرخه از شمال شهر با جاده سلامت آغاز شده و در تمام معابر سطح شهر این مسیر برای افزایش ایمنی تردد دوچرخه سواران تعریف و ایجاد خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: مهمترین سیاست این معاونت در مورد اتفاقات شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک استفاده از دوچرخه است که در سال‌های گذشته انجام شده و بازخورد مطلوبی به همراه داشته است که برای توسعه این امر برنامه همایش بزرگ تور گردشگری دوچرخه سواری با عنوان «هم رکابی» در ۱۷ اسفند ۹۷ در کاخ موزه چهلستون با حضور مردم اجرا خواهد شد که تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: با حضور و همراهی خوب انجمن دوستداران دوچرخه و حمایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امیدواریم بتوانیم فرهنگ دوچرخه سواری را در این شهر و استان ترویج کرده و به سلامت مردم کمک کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار