خودروهای فاقد مجوز بهداشتی حمل دام و طیور توسط بازرسان دامپزشکی قزوین توقیف می شوند.
کد خبر: ۷۲۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 02 March 2019

خودروهای فاقد مجوز بهداشتی حمل دام و طیور توسط بازرسان دامپزشکی قزوین توقیف می شوند
یک کامیون حمل مرغ زنده شب گذشته در مسیر جاده قزوین - رشت توسط بازرسان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد.
به گزارش تابناک قزوین بر اساس مصوبات کمیته تنظیم بازار استان مرغ درب فروشگاهها می بایست به مبلغ 11 هزار و 500 تومان برای مصرف عموم عرضه شود.
 
لذا در همین راستا برخی از مرغداران مرغ خود را بصورت غیر مجاز از استان خارج کرده و برای اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی اقدام نمی کنند که برای مقابله با این اقدام اداره کل دامپزشکی استان قزوین اقدام به برقراری گشتهای شبانه در مسیرهای مواصلاتی استان کرده است.


دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: کمیته تنظیم بازار متشکل از نمایندگان استانداری، سازمانهای جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و ... است که مصوبات آن لازم الاجراست و در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان قزوین با ایجاد گشتهای قرنطینه سیار و ثابت دامپزشکی کلیه محموله های دام و طیور ورودی و خروجی از استان را کنترل می کند.


این مقام مسئول تصریح کرد : شب گذشته دو دستگاه کامیون حامل مرغ زنده در جاده قزوین–رشت و جاده آبیک به سمت کرج و همچنین یک دستگاه کامیون حامل گوسفند درر شهرستان آبیک که فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی بود با همکاری مامورین نیروی انتظامی توقیف شد.


این مقام مسئول در پایان ادامه تاکید کرد: از آنجاکه بارگیری مرغهای زنده به مقصد کشتارگاههای معمولا شبانه انجام می شود، لذا گشتهای بازرسی این اداره کل تا پاسی از شب ادامه دارد؛ لذا به مرغداران و دامداران محترم توصیه می شود نسبت به اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی برای اعزام مرغ پایان دوره به کشتارگاه و یا نقل و انتقال دام اقدام کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار