معاون سیما گفت: دراین موضوع چند فرضیه وجود داشت، یک فرضیه این بود که اختلال صورت گرفته و دیگری این بود که به صورت واقعی آرا جا به جا شده است؛ برهمین اساس رای‌گیری متوقف شد.
کد خبر: ۷۲۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 09 March 2019

متهم رأی‌گیری «جام‌جم» مشخص شده است

میرباقری درباره حاشیه‌های جشنواره جام جم توضیح داد: ما در سال ۹۷ چهار عنوان دیگر به بخش‌های جشنواره جام‌جم اضافه کردیم؛ بخش برنامه‌های ترکیبی برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب، دوبلاژ و فصای مجازی. در کنار این‌ها یک نظرسنجی به طور کلی در طول سال میزان بیننده و رضایت از برنامه‌ها را بررسی می‌کرد، اما این نظرسنجی کفایت نمی‌کرد و برنامه‌ها و سریال‌ها ابعاد دیگری هم دارند که مردم نسبت به آنها هم اقبال نشان می‌دهند. امتیازدهی این بخش با نظرسنجی‌های عمومی تفاوت می‌کند. شأن نزول بخش مردمی جشنواره جام‌جم به‌عنوان یک بخش مکمل همین بود.

وی افزود: دولت مسئولیت ایجاد زیرساخت‌ها را دارد. ما مثل سنوات قبل با یکی از این شرکت‌ها وارد قرارداد شدیم. جمع‌آوری آرا اگر پیامکی بود، پیامک سریعاً بازخورد داشت و برای مردم پیامک می‌آمد که رای داده‌اند. نکته دیگر این بود که همه می‌توانستند ببینند رای‌ای که می‌دهند چه تغییری در آرا بوجود می‌آورد. این سبکی بود که ما طراحی کردیم اما همه در روز جمعه متوجه شدند اختلالی در آرا بوجود آمده است و خود ما آن اعلام کردیم از طریق فتا پرونده تشکیل دادیم.

معاون سیما ادامه داد: دراین موضوع چند فرضیه وجود داشت. یک فرضیه این بود که اختلال صورت گرفته و دیگری این بود که به صورت واقعی آرا جا به جا شده است؛ برهمین اساس رای‌گیری متوقف شد.

میرباقری با تأکید بر وجود «قانون تجارت» در کشور گفت: دولت در اجرای این قانون ناظر است و اگر تخلفی صورت بگیرد براساس همین قانون باید آن را پیگیری کرد. پیش از این هم بانک مرکزی در این باره با وزارت ارتباطات این مطلب را مطرح کرده بود که «یو اس‌اس‌دی» ها مشکل دارند. بین آقایان جهرمی وزیر ارتباطات و ولی‌الله سیف رئیس وقت بانک مرکزی بحث‌هایی در این باره طی سال گذشته درگرفته بود و جهرمی عنوان کرده بود آنها کارشان را انجام دهند و صیانت می‌شوند.

وی افزود: ما نمی‌دانیم این تخلف در سطح وزارت ارتباطات بوده است یا خیر. یک متهم مشخص شده است که چون اتهام وی ثابت نشده، نمی‌توانیم اعلام کنیم.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار