مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین، از سرانه‌ی مصرف۱۸۴ لیتر آب به ازای هر فرد قزوینی خبر داد که این میزان ۳۴ لیتر بیش از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۷۲۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 11 March 2019

سرانه مصرف آب در قزوین، ۳۴ لیتر از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش تابناک قزوین، داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان عنوان کرد: میانگین مصرف آب در کشور روزانه برای هر نفر ۱۵۰ لیتر است که این رقم در استان قزوین، به ۱۸۴ لیتر می‌رسد.
داراب بیرنوندی با توجه به خانه تکانی مردم در روز‌های پایانی سال، از آنان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند تا شبکه دچار افت فشار و قطعی آب نشود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین تاکید کرد: آب شرب شهری در حال حاضر از ۱۷۷ حلقه چاه استخراج می‌شود که با توجه به محدودیت این منابع، رعایت الگوی مصرف ضروری است. 


بیرنوندی اظهار کرد: تجهیز ۱۴ حلقه چاه طی ۵ ماه، برنامه کوتاه مدت تامین آب استان است که در همین راستا، در یک سال گذشته بیش از ۵۵ کیلومتر شبکه آب شهری اصلاح و بازسازی شده است.


وی افزود: استفاده از چاه‌های بیدستان و انتقال آن به قزوین، از برنامه میان مدت برای تامین آب استان است که از مجموع خط انتقال ۳۰ کیلومتری، ۱۸ کیلومتر آن به پایان رسیده است و همچنین ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه با برداشت ۶۰۰ تا ۸۰۰ لیتر در ثانیه ساخته می‌شود که تا سال ۱۴۰۵ و ورود آب سد طالقان به مدار آب شرب استان، پاسخگوی نیاز مردم استان خواهد بود.
مدیرعامل آبفای شهری استان همچنین تصریح کرد: برنامه بلند مدت استان در تامین آب، انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان است تا از وابستگی به منابع زیرزمینی کاسته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار