معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در استان خبر داد و گفت: این طرح امسال از 20 اسفند آغاز و تا 17 فروردین نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۷۲۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 11 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر راضی ناصری فر افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور 100 بازرس در قالب اکیپ های سیار مشترک برای نظارت بر فروشگاه های مواد غذایی با هدف تامین سلامت شهروندان و مسافران در 2 شیفت بصورت شبانه روزی در ایام نوروز اجرا می شود.

وی، افزایش نظارت و بازرسی های بهداشتی را از اهداف اختصاصی این طرح عنوان کرد و افزود: نمونه برداری از مواد غذایی حساس، کنترل کیفی آب آشامیدنی (کلرسنجی و نمونه برداری) در اماکن عمومی، مراکز اقامتی، مسیر راهی از جمله برنامه های این طرح است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: در این طرح 2 هزار و 900 مکان عرضه مواد غذایی در سطح استان مانند رستوران ها، شیرینی فروشی ها، نانوایی ها و سایر فروشگاه های عرضه مواد غذایی نظارت می شود.

ناصری فر تاکید کرد: تاکنون 440 بازرسی از مراکز مختلف در سطح استان انجام شده که در این خصوص 2 تن موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته معدوم و 12 مرکز عرضه مواد غذایی نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز علاوه بر بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانسی که در سطح استان وجود دارد، 14 مرکز بهداشتی و درمانی به صورت اورژانسی برای مقابله با بیماری‌ها در طول شبانه روز تا 17 فروردین ماه فعال هستند.

ناصری فر تصریح کرد: شهروندان در این ایام اگر به مشکل بهداشتی در یکی از اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی برخورد کردند، این مشکل را حتما با سامانه 190 با کارشناسان بهداشت محیط در میان بگذارند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار