در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان چه گذشت؛
برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان کرمان باید با دستورالعمل‌های گام دوم انقلاب هماهنگ شود، ما در حوزه فرهنگ برای اینکه اتفاقات خوبی بیفتند نیاز به یک قرارگاه داشتیم.
کد خبر: ۷۲۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 12 March 2019

به گزارش تابناک کرمان، فدایی استاندار کرمان گفت: همچنین یکی دیگر از معضلاتی که شاهد آن هستیم این است که اگر در اداره یا سازمانی کارگر یا کارمند از رئیس خود به استانداری شکایت کند فرد مدیر یا رئیس به جای پیگیری و یافتن راهی برای احقاق حق شاکی؛ وی را تهدید می‌کند در نتیجه افراد برای اینکه اوضاع بدتر نشود از شکایت خود صرفنظر می‌کند و یا اقدام به شکایت نمی‌کند که مساله مربوط به فرهنگ است که باید به آن توجه کرد.

دبیر برگزاری کنگره شهدای کرمان گفت: برنامه‌هایی از کنگره شهدا که نتوانستیم به دلیل محدودیت زمان به پایان برسانیم را در طول سه سال انجام می‌دهیم.

سرهنگ سعید کاظمی صبح سه‌شنبه در جلسه فرهنگ عمومی استان کرمان بیان داشت: برگزاری دومین کنگره شهدا در استان بازخورد خوبی در سطح جامعه داشت.
وی افزود: 20 سال پیش اولین کنگره شهدا در استان کرمان برگزار شد؛ کرمان اولین استانی است که دومین کنگره را برگزار کرده و هدف اصلی آن ترویج فرهنگ و سیره شهدا در جامعه در مسائل فرهنگی و اجتماعی بود.
دبیر برگزاری کنگره شش هزار و 500 شهید استان کرمان گفت: برای نیل به این هدف، فرمایشات رهبری طی 20 سال گذشته را جمع‌آوری کردیم و شش رویکرد اصلی را مشخص کردیم که مبنای کنگره شد.
کاظمی تصریح کرد: رویکردهای کنگره در شش سرفصل خدماتی اجتماعی، اقتصادی، نشر حفظ آثار، علمی پژوهشی، آموزشی و فرهنگی هنری بود.
دبیر کنگره شش هزار و 500 شهید استان کرمان گفت: طی این کنگره در بحث رویکرد فرهنگی هنری تبلیغی سه موضوع اصلی اتفاق افتاد که سه هدف اصلی بودند؛ این که فرهنگ و سیره شهدا را در سطح جامعه گسترش دهیم، نکته بعدی سنگر قرار دادن مساجد و تکایا در بحث اقتصادی است و این که در این خصوص فعال شوند که این اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: در این راستا مجموعه مصلای کرمان اجازه برگزاری نمایش «ماهی در خاک» را داد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.
کاظمی با اشاره به اینکه در بحث پیوند فاطمی در 7 اسفند 10 مسجد پذیرای مراسم پیوند تعدادی از جوانان بودند، گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدای کرمان ایجاد همدلی و وفاق بین مردم و مسئولان بود.
وی با بیان این که رویکرد فرهنگی کنگره با 37 برنامه کارش را آغاز کرد، افزود: در چله دوم انقلاب که رهبری دستورش را صادر کردند شاهد هستیم که بخش زیادی از کارها با این برنامه‌ها همخوانی دارند.
کاظمی گفت: همانطور که در جلسات قبل مصوب شد برنامه کنگره به‌پایان نخواهد رسید و برنامه‌هایی که نتوانستیم به دلیل محدودیت زمان به پایان برسانیم در طول سه سال انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار