رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با همکاری کمیته امداد استان قزوین، صندوق امداد ولایت، ستاد دیه و خیران استان قزوین زمینه آزادی ۱۰۰ زندانی جرائم مالی غیر عمد، پیش از پایان سال فراهم می‌شود.
کد خبر: ۷۲۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 16 March 2019

۱۰۰ زندانی بدهکار در قزوین، پیش از پایان سال آزاد می‌شوند

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در جلسه ستاد دیه استان بیان کرد: یکی از برنامه‌های دادگستری، فراهم آوردن شرایط آزادی زندانیانی است که به صورت غیرعمد و به واسطه مسائل و پیش آمد‌ها در زندگی، به حبس افتاده اند.
وی افزود: سال گذشته در استان قزوین، چهار هزار و ۱۳۰ زندانی داشتیم که بخشی از خانواده‌های این زندانیان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حال حاضر تعداد زندانیان در استان قزوین به دو هزار و ۹۵۰ نفر رسیده است که حدود هزار و ۲۰۰ نفر از آن‌ها مشمول عفو رهبری شده اند.
حجت الاسلام قدرتی افزود: با همکاری کمیته امداد استان قزوین زمینه آزادی تعدادی از زندانیان که به دلیل بدهی ناشی از جرائم غیرعمد در حبس بودند، فراهم شود تا این عده بتوانند در آغاز سال جدید در کنار خانواده هایشان باشند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: در زندان قزوین ۱۸۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد وجود دارد که با همکاری و تعاملی که با کمیته امداد استان قزوین داشته ایم مقرر شد تا ۱۰۰ نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد که بدهی آن‌ها سه تا چهل میلیون تومان است، مشخص شده و بخشی از آن از محل کمک امداد، بخشی از منابع ستاد دیه، بخشی از تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت و یک سوم آن را نیز به صورت آورده خودشان تأمین شود.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیز گفت: کمیته امداد استان قزوین در حال حاضر ۵۰۷ خانواده زندانی را تحت حمایت خود دارد و کمک‌های مختلفی را به آن‌ها ارائه می‌کند.


مجید مؤمنی با بیان اینکه زندانیان جرایم غیرعمد از محل کمک‌های مردمی و آورده هایشان آزاد می‌شوند، افزود: زندانیانی که به واسطه جرائم کلاهبرداری و یا امثال آن در زندان هستند، مشمول چنین اقدامی نیستند و تلاش می‌کنیم تا با کار جمعی برای آزادی این ۱۰۰ زندانی و حضور آن‌ها در کنار خانوادهایشان پیش از پایان سال نو، اقدام شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اعلام شماره حساب ۱۱۱ این نهاد نزد بانک ملی برای دریافت کمک‌های مردمی و خیرین برای آزادی زندانیان، گفت: تاکنون تعدادی از نیکوکاران برای این اقدام با کمیته امداد همراه شده اند که با مشارکت مردم می‌توانیم برای آزادی تعداد بیشتری از زندانیان اقدام کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار