مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: سیل اخیر به یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهری این استان خسارت زد.
کد خبر: ۷۲۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 21 March 2019

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: سیل اخیر به یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهری این استان خسارت زد.

 حسین نوذری خانی بیشترین خسارت واحدهای مسکونی ناشی از سیل را مربوط به شهرستان های سیمرغ، بابلسر و ساری اعلام کرد.
وی میزان خسارت های ناشی از سیل به این واحدها را بین 30 تا 100 درصد اعلام کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران افزود : بررسی تکمیلی برای میزان خسارت های ناشی از سیل به واحدهای مسکونی و تجاری و سایر تاسیسات به زمان بیشتری نیاز دارد و پس از فروکش کردن اثراث سیل این بررسی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای کمک به سیلزدگان و پاکسازی معابر عمومی و آبگرفتگی واحدهای مسکونی بیش از 25 دستگاه تجهیزات راهداری و ماشین الات به مناطق سیلزده اعزام کرد.
به گفته وی نیروهای بنیاد مسکن برای خدمات رسانی به سیلزدگان و بررسی میزان خسارت های ناشی از این حادثه در منطقه حضور فیزیکی دارند.
*** پیگیری پرداخت تسهیلات به سیلزدگان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: از طریق مدیریت ارشد استانی پیگیری برای تخصیص اعتبار برای پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض معیشتی و تعمیراتی ادامه دارد.
وی میانگین پرداخت تسهیلات معیشتی و تعمیراتی بلاعوض را تا سقف حدود 40 میلیون ریال و تسهیلات ساخت را برای مسکن روستایی حدود 350 میلیون ریال و شهری را 500 میلیون ریال با نرخ سود ارزان قیمت بیان کرد.
به گفته وی واحدهای مسکونی تعمیراتی نیز تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت می گیرند.
سیل اوایل هفته جاری که گفته می شود در سه دهه اخیر بی سابقه بود به حدود 12 شهرستان از 22 شهرستان مازندران خسارت زد و سه نفر نیز در این حادثه جان باختند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار