مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: پیش بینی می شود تا 24 ساعت آتی مشکلات تمامی مناطق سیل زده استان رفع و شرایط زندگی به حالت عادی بازگردد.
کد خبر: ۷۲۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 21 March 2019

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: پیش بینی می شود تا 24 ساعت آتی مشکلات تمامی مناطق سیل زده استان رفع و شرایط زندگی به حالت عادی بازگردد.
محمد محمدی تاکامی روز پنجشنبه گفت: در حال حاضر تیم های امدادی در تمامی مناطق سیل زده مرکز و شرق استان در حال انجام عملیات پاکسازی هستند و رفته رفته به پایان عملیات نزدیک می شویم.

وی با بیان اینکه وسعت مناطق سیل زده عملیات امداد رسانی و پاکسازی را زمان بر کرده است، افزود: بارش سنگین برف در ارتفاعات و جاری شدن سیل در پایین دست و حجم عظیم گل و لای و نخاله های جنگلی عملیات امدادی را مختل کرده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران اظهار داشت: پشتیبانی مردمی در پیشروی پاکسازی و امداد رسانی موثر بوده و توانستیم به تمامی سیل زدگان بر حسب اولویت خدمات ارائه دهیم.

** مناطق گردشگری در حال پاکسازی هستند

محمدی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مناطق گردشگر پذیر مرکز و شرق استان خسارت زیادی دیده است ، گفت: شهرداری ها به صورت شبانه روزی در حال پاکسازی اماکن گردشگری همچون پارک ها و اقامتگاه های گردشگری هستند.

وی همچنین به اعزام ادوات امدادی از شهرهای غرب و مرکز استان به مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: هماهنگی مناسبی در امداد رسانی و پاکسازی ها وجود دارد.

مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران اعلام کرد: در روزهای اخیر به دلیل مسدود بودن مسیر برخی از روستاهای کوهستانی به علت بارش سنگین برف ، عملیات امداد رسانی و رساندن مواد غذایی با کوله پشتی توسط نیروهای هلال احمر انجام شد.

وی گفت:در حال حاضر ماشین الات سنگین مشغول پاکسازی مسیر های کوهستانی روستاهای گرفتار در برف هستند ، اما حجم برف بخصوص در منطقه کیاسر زیاد و عملیات زمان بر است.

به گفته محمدی برای روستاهای گرفتار در برف مسیر های دسترسی فرعی وموقت باز شده است.

براثر وقوع سیل اوایل هفته جاری در استان مازندران علاوه خسارت به یکهزار و 500 واحد مسکونی به ابنیه و جاده، مزارع کشاورزی خسارت وارد شد و سه نفر نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

باران سیل آسا زمستانی اوایل هفته جاری در مازندران طبق گزارش هواشناسی در سه دهه اخیر بی سابقه بود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار