بیش از 75 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در قزوین واکسینه شدند.
کد خبر: ۷۲۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 26 March 2019

75 هزار رأس دام سبک در قزوین علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شد

به گزارش تابناک قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: PPR یک بیماری ویروسی واگیردار است که گوسفند، بز و نشخوارکنندگان کوچک وحشی به آن مبتلا می‌شوند.

 دکتر مهدی جلوخانی ادامه داد: طاعون نشخوار کنندگان کوچک موجب بروز تلفات بسیار بالای 10 تا 90 درصدی در گله‌های حساس می‌گردد و از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلالات تنفسی از قبیل سرفه، پنومونی و اختلالات گوارشی مثل التهاب روده و اسهال می‌باشد.

دکتر مهدی جلوخانی افزود: با توجه به اهمیت کنترل و مقابله با بیماری PPR ، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین، با تأمین به موقع واکسن از طریق سازمان دامپزشکی کشور و همچنین تأمین اعتبارات مورد نیاز، نسبت به واکسیناسیون 75 هزار و 733 رأس دام سبک در این شهرستان از ابتدای سال 97 اقدام کرده است.

دکتر جلوخانی در پایان از دامداران و تولیدکنندگان محصولات دامی خواست: ضمن همکاری‌لازم با اکیپ‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون گله‌ها، برای  هر گونه نقل و انتقال دام مجوز بهداشتی دامپزشکی را اخذ کرده و هر گونه موارد مشکوک بیماری تنفسی و گوارشی و تلفات احتمالی دام را با شماره تلفن گویای 1512 و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار