رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:
دومین جشنواره فرهنگ و سنن اقوام ایرانی از سوم فروردین ماه آغار شده و تا نهم فروردین ماه در سرای سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی، به‌منظور آشنایی نسل جوان با آیین‌های سنتی و احیای آن‌ها، ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 27 March 2019

تداوم جشنواره فرهنگ و سنن اقوام ایرانی موثر در رونق تولید ملی

به گزارش تابناک قزوین، محمد درافشانی، رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گفت: تداوم برنامه‌هایی چون جشنواره فرهنگ و سنن اقوام ایرانی در طول سال با جذب گردشگران داخلی و خارجی در رونق تولید ملی به ویژه در حوزه صنایع دستی اثرگذار است.

 درافشانی با تشریح اهداف و برنامه های دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی پرداخت بیان کرد: این جشنواره به منظور آشنایی نسل جوان با آیین های سنتی و احیای آن ها، در دومین سال متوالی در حال اجرا است.

وی افزود: سال گذشته در نخستین دوره اجرای این جشنواره شاهد استقبال فوق العاده گردشگران بودیم و امسال نیز تلاش شده تا برنامه های متنوعی از جمله آیین ها، صنایع دستی، موسیقی اقوام، میان وعده های غذایی و بازی های بومی و محلی برای گردشگران، با کیفیت هرچه بیشتر، اجرا می شود.

وی گفت: این جشنواره از سوم فروردین ماه آغار شده و تا نهم فروردین ماه در سرای سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، استقبال از این جشنواره را در سه روز اول اجرای آن مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این مدت خوشبختانه تمام ظرفیت هتل ها و اقامتگاه های قزوین تکمیل شده و با توجه به بارش باران از ظرفیت مدارس و سایر اماکن نیز برای اسکان  مسافران استفاده می شود.

وی اظهار داشت: در این جشنواره، استان های مختلفی میهمان قزوین هستند و تاکنون گروه‌هایی از  گلستان، خراسان شمالی، خوزستان و اردبیل به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال قابل توحهی مواجه شد.

رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با اشاره به شعار سال 98 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید ملی گفت: مدیریت شهری قزوین در راستای فرمایشات ایشان با اجرای این جشنواره ها به دنبال رونق گردشگری و به تبع آن تولید ملی خصوصا صنایع دستی است چنان که در همین مدت کوتاه شاهد رونق واحدهای فروش و تولید صنایع دستی قزوین نیز هستیم.

به گفته درافشانی تداوم چنین جشنواره هایی در طول سال به طور قطع در رونق تولید در قزوین موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: قزوین با داشتن 11 درصد بناها و آثار ثبت شده تاریخی کشور، ظرفیت تبدیل به پر گردشگرترین استان کشور را دارد و مدیریت شهری در همین راستا طی چند سال گذشته با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری گام های بزرگی جهت توسعه و رشد گردشگری برداشته است.

درافشانی افزود:  امیدواریم با برنامه های مستمر و دراز مدت، نه تنها در کشور بلکه در سطح بین المللی به هدف شهرداری قزوین که به دنبال تبدیل این شهر از معبر  به مقصد گردشگری است، جامه عمل بپوشانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار