معاون عمرانی استانداری قزوین:
علی فرخزاد گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده، سیل بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان به تأسیسات زیربنایی، مزارع و باغات، منازل مسکونی و صنایع استان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۷۳۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 07 April 2019

به گزارش تابناک قزوین، علی فرخزاد، معاون عمرانی استانداری قزوین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین که روز یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: از چهارم فروردین ستاد بحران با آماده‌باش کامل و انجام هماهنگی لازم برای پیشگیری از سیلاب وارد عمل شد.

فرخزاد اظهارداشت: یک سوم بارندگی سال زراعی گذشته در مدت ۴۸ ساعت در استان صورت گرفت که سبب شد ۱۴۵۰ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دید، ۱۷۳۰ واحد انباری، محل نگهداری دام و علوفه، ۱۵ مرغداری و استخر پرورش ماهی و ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۰ دهنه پل در اثر سیل تخریب شد.

وی تصریح کرد: مجموع آسب دیدگی‌های ناشی از سیل  ۱۴۶ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت دیده است.

سیل در استان قزوین ۱۴۶ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

معاون عمرانی استانداری قزوین افزود: ارزیابی دقیق و کارشناسی میزان خسارت‌های وارد شده آغاز شده تا بتوانیم گزارش کاملی برای دریافت خسارت‌ها به مرکز ارسال کنیم که در این راستا از همه دستگاه‌های امدادی و کمک‌رسان تقدیر و تشکر می‌شود.

فرخزاد تاکید کرد: وضعیت تصرف در مسیل رودخانه‌ها و اراضی کشاورزی باید با جدیت پیگیری شود و با طرح آن در شورای حفظ حقوق بیت المال با متخلفان برخورد شود.

وی افزود: نمی‌خواهیم دستگاهی را محکوم کنیم اما بیشتر تصرف‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها صورت گرفته که باید نسبت به بازگشایی مسیرهای تصرف شده در حریم رودخانه بسرعت اقدام شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶ هکتار از اراضی تصرف شده در مسیر رودخانه‌ها آزادسازی شد و امسال هم نهضت آزاد سازی رودخانه‌ها در دستور کار است و اگر دستگاهی در تصرف اراضی تخلف کرده باید مشخص شود.

وی بر لزوم استمرار کمک‌ها به مناطق سیل زده تاکید کرد و افزود: برای توزیع عادلانه اقلام اساسی در مناطق سیل زده لازم است جمع آوری و ارسال کمک‌ها با هماهنگی جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی، سپاه پاسداران و مدیریت بحران استان باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار