معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: موضوع الکترونیکی‌شدن اخذ عوارض آزادراهی از ۲۸ اسفندماه ۹۷ در چهار آزادراه عملیاتی شد و کاربرانی که از این آزادراه‌ها عبور کرده‌اند ‌تا 24 فروردین‌ ۹۸ مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام و پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کنند.
کد خبر: ۷۳۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 08 April 2019

نحوه ثبت‌نام‌ در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی/‌‌۳۰هزار تومان جریمه عدم پرداخت

به گزارش تابناک قزوین، افشین پیرنون مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین در این باره گفت: پرداخت عوارض در 4 آزادراه کشور از 28 اسفند به‌صورت الکترونیکی و بدون پرداخت نقدی انجام شد که شامل آزادراه‌های تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین_زنجان است.

وی افزود: پلاک‌های خودروهای عبوری با دوربین‌های مربوطه خوانده می‌شود و رانندگان نیازی به توقف ندارند و به هیچ وجه دریافت نقدی وجود ندارد.مهلت پرداخت عوارض آزادراهی در سیستم الکترونیکی،از این پس ۴۸ ساعته خواهد بود.

پیرنون تصریح کرد: ترددکنندگان در آزادراه‌ها عوارض یکسانی پرداخت میکردند هرچند مسیرآنها کوتاه‌تر و مدت استفاده کمتری داشتند که این مشکل با اجرایی شدن طرح دروازه‌ای عوارض الکترونیکی و پرداخت غیر حضوری عوارض آزادراه‌ها حل شد.

پیرنون افزود: به عنوان مثال در استان قزوین، عوارضی که مردم مهرگان و محمدیه در ترددهای خود برای استفاده از آزادراه پرداخت می‌کردند با میزان عوارض سایر تردد کنندگان برابر و یکی بود که با الکترونیکی شدن پرداخت، این پرداختی کمتر و متفاوت خواهد بود.

طبق گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل؛ مهلت پرداخت عوارض آزادراهی در سیستم الکترونیکی،از این پس ۴۸ ساعته خواهد بود.

در اردیبهشت‌ماه نیز آزادراه‌های ‌تبریز-زنجان و قزوین-رشت نیز ‌به سیستم الکترونیکی اخذ عوارض تجهیز می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود تا اواسط تابستان ‌سیستم اخذ الکترونیکی عوارض در همه آزادراه‌های کشور به اجرا در ‌آید.


کاربران آزادراهی می‌توانند با مراجعه به آدرس‌های اینترنتی https://www.nspay.ir/ و www.aaniro.com/ نسبت به آگاهی بیشتر در این‌باره و ثبت‌نام از طریق شماره پلاک خودرو، شماره تلفن همراه و درج شماره حساب بابت کسر عوارض آزادراهی، اقدام کنند.


کاربرانی که از این چهار آزادراه عبور کرده‌اند ‌تا بیست و چهارم فروردین‌ماه ۹۸ مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام و پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کنند و اگر پرداخت انجام نشود، مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار