شبکه رادیویی امداد با هدف اطلاع‌رسانی و روحیه بخشی به آسیب‌دیدگان سیل راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۷۳۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 10 April 2019
«رادیو امداد» راه‌اندازی شد/ اطلاع‌رسانی لحظه‌ای به آسیب‌زدگان سیل

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مراسم آغاز به کار رادیو امداد امروز -چهارشنبه 21 فروردین ماه- با حضور حمید شاه آبادی(معاون صدا) و حجت الاسلام موسوی مقدم (قائم مقام صدا و سیما)، علیرضا حبیبی (مدیر رادیو امداد) و جمعی از مدیران شبکه‌های رادیویی در استودیو شماره 29 ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

**هیچ رسانه‌ای نتواسته جای رادیو را بگیرد

بنا بر این گزارش، در این مراسم که با اجرای فاطمه آل عباس همراه بود، موسوی مقدم در سخنانی گفت: امیدوارم رادیو امداد بتواند در کنار این حادثه به کسانی که درگیر این حادثه هستند، کمک کند. رادیو این رسانه گرم، اصلی‌ترین همراه مخاطب است؛ به خصوص در بحران و شرایط سخت. نمی‌توان برای رادیو در میان رسانه‌ها جایگزینی پیدا کرد. زمانی که مخاطب با مشکلاتی مواجه و حادثه رخ می‌دهد، بهترین همراه رسانه‌ای رادیو است.

وی ادامه داد: در تمام حوادث بزرگ دنیا کارکرد رادیو بهترین کارکرد را داشت. رادیو نقش اساسی در شرایط بحران ایفا می‌کند و نقش موثر دارد. همچنین این رسانه در پیشگیری کاهش آسیب ها نقش بالایی داشت‌. کارکرد اطلاع رسانی به موقع از طریق رادیو انجام می‌شود که می‌تواند در پیشگیری حوادث موثر باشد‌. رسانه‌هایی که سرعت العمل دارند نتوانستند جای رادیو را بگیرند چون اصل درست‌گویی را نتوانسته‌اند به دست آورند که به اعتماد مخاطب برمی‌گردد. 

معاون صدا گفت: در فضای مجازی که اطلاعات سریع در اختیار مردم قرار می گیرد چون مبالغه دارند و برخی حرف ها را  نمی گویند اعتماد لازم را نتوانسته اند کسب کنند اما رادیو جایگاه خود را دارد. 

**رادیو در حاشیه حوادث نیست

به گزارش فارس، در ادامه موسوی مقدم نیز در سخنانی گفت: مخاطب در شرایط بحرانی در شرایط سردرگمی قرار می‌گیرد و از سویی با اخباری مواجه می‌شود که در همکاری برای کمک و تصمیم بعدی او موثر است. اگر مخاطب  در جایی قرار نگیرد که بتواند تکیه دهد هزینه حادثه چند برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جنس حادثه به گونه‌ای است که اگر راه حلی قبل از وقوع ارائه و پیش بینی شود بازهم  آثار مخرب به جا می‌گذارد؛ اظهارداشت: این حادثه سیل پیش بینی و اقدامات انجام شد اما عمقش به گونه‌ای بود که خسارت وارد کرد‌. در چنین شرایطی آن چیزی که همراه آسیب دیدگان خواهد بود، رادیو است. رادیو در حاشیه حادثه نیست بلکه در متن است و نقش اصلی دارد‌. نقش اطلاع رسانی آن بسیار اثرگذار است. آموزش دهی در بخش رسانه در کاهش ضررها موثر است.

موسوی مقدم تاکید کرد: رسانه‌های عمومی به خصوص رادیو می‌تواند در ابهام‌زدایی موثر باشند. بسیاری از رسانه‌ها در این حادثه نگاه همکاری ندارند و می‌خواهند به اهداف خود برسند. سیل آمد و در حال حاضر باید به حفظ جان و مال پرداخت و خدمات دهی و امداد رسانی کنند.گاهی در این شرایط  روحی نامناسب مردم اخبار کذب منتشر می‌شود که اثرات مخرب روحی و روانی را بیشتر می کند. بنابراین  اطلاع رسانی درست و سریع نقش اصلی را در رادیو ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: شاید بگویید افتتاح این رادیو با تاخیر بود اما از ابتدا در متن حادثه بودیم. برخی معتقدند بیان بسیاری از اخبار از صدا و سیما حمل بر بزرگ‌نمایی است، اما اینطور نیست. این رسانه باید مشکل را مطرح کند تا مسوولان اقدام کنند.

اولین نکته با اهمیت هنگام وقوع حادثه، آرامش بخشی است و باید آرامش خود را حفظ کنیم. اگر آرامش نباشد خطر حادثه بیشتر می‌شود و مردم ممکن است به کارهای عجیبی دست بزنند‌. به نظرم رادیو آرامش بخشی روانی و عاطفی انجام می‌دهد.

«رادیو امداد» کار خود را روی موج اف ام  ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز و نیز بر بستر اپلیکیشن ایران‌صدا و گیرنده‌ها‌ی دیجیتال تلویزیونی(رادیو نما) آغاز کرده است تا درباره وضعیت مناطق سیل زده اطلاعات مهم و کاربردی را به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مردم قرار دهد.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار