رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : بابهره برداری از بزرگترین واحد تولید ماهیان زینتی در شهر صنعتی لیا استان قزوین قطب تولید ماهیان زینتی کشور می شود.
کد خبر: ۷۳۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 15 April 2019

استان قزوین قطب تولید ماهیان زینتی کشور می‌شودبه گزارش تابناک قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بازدید از بزرگترین واحد تولید ماهیان زینتی کشور که در شهر صنعتی لیا از توابع استان و با حضور منوچهر حبیبی معاون برنامه ریزی اقتصادی استانداری قزوین انجام شد با بیان این مطلب افزود: استان قزوین پتانسیل مستعد و ویژه ای در بخش کشاورزی به ویژه ماهیان زینتی دارد که باید از این ظرفیتها بخوبی بهره برد .

وی با اشاره به اینکه؛ بزرگترین واحد تولید ماهیان زینتی در ایران و منطقه در شهرک صنعتی لیا قزوین درحال احداث است اظهار داشت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

خمسه یاد آور شد: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر بصورت مستقیم در منطقه فراهم خواهد شد .

وی افزود: با بهره برداری از این واحد تولیدی امکان صادرات ماهی زینتی به کشور و جهان فراهم می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه بازدید گفت : با برنامه ریری انجام شده ؛ این واحد تولیدی قادر به تکثیر و پرورش سالانه ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی خواهد بود.

خمسه اضافه کرد: همچنین در این واحد تولیدی آکواریم و تجهیزات مربوطه پیش بینی شده است .

گفتنی است؛ استان قزوین با تولید ۲۷ میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه چهارم کشور را دارد که با بهره برواری این واحد ظرفیت تولید ماهیان زینتی استان به دو برابر افزایش خواهدیافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار