وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۳۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 16 April 2019

ظریف با بشار اسد دیدار کرد 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور انجام سفری یک روزه و در رأس هیأتی در دمشق حضور دارد، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مهمترین مسائل منطقه‌ای، بررسی آخرین تحولات ابتکار آستانه و روند سیاسی حل بحران در سوریه، پیگیری توافقات سفر معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه از محورهای اصلی گفت‌وگو در این دیدار بود.

 

ظریف قرار است در این سفر با عماد خمیس نخست‌وزیر و ولید المعلم وزیر خارجه این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بدو ورودش به دمشق بارگاه مقدس حضرت زینب (س) را زیارت کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفرش گفته بود:‌ با توجه به تحولات اخیر در منطقه مخصوصا سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا که بعد از شکست‌های پیاپی میدانی آمریکا و شکست‌های سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این منطقه و در دنیا شکل گرفته به خصوص اقدامات غیرقانونی آقای ترامپ در اعلام پذیرش الحاق غیرقانونی بلندی‌های جولان  به رژیم صهیونیستی و اعلام پایتختی قدس شریف و بعد از آن اقدام بسیار ابلهانه‌،‌ غیرقانونی و بی سابقه که آمریکایی‌ها کردند در اعلام سپاه به عنوان یک گروه تروریستی، نیاز است تمام تلاش‌ها در منطقه برای پیگیری پیروزی‌های میدانی، هماهنگی سیاست‌های کشورهای منطقه و همینطور طراحی برای پیشبرد برنامه گفت‌وگوها در سوریه به منظور رسیدن به راه‌حل سیاسی بعد از پیروزی‌های میدانی پیگیری شود و این سفر در این زمینه طراحی شده است.

وزیر خارجه ایران قرار است در ادامه این سفر به ترکیه نیز برود.

سفیر سوریه در تهران هشتم اسفند ماه سال گذشته (1397) در تماسی تلفنی با ظریف دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از وزیر خارجه ایران برای سفر به دمشق را به وی ابلاغ کرد.

بشار اسد روز دوشنبه ششم اسفند ماه سفری چند ساعته به تهران داشت و با مقام معظم رهبری و حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار