مدیر مرکز نمایشی حوزه هنری کشور گفت: در چهل سالگی انقلاب به پختگی قابل توجهی در هنر رسیده ایم و در گام دوم باید فرهنگ و هنر خود را به جهان صادر کنیم.
کد خبر: ۷۳۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 17 April 2019

صادر کردن فرهنگ و هنر ایران در گام دوم انقلاب

به‌ گزارش تابناک قزوین، مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی آوینی سه شنبه شب با حضور کوروش زارعی مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، رئیس حوزه هنری استان، مسئول بسیج هنرمندان، مدیرکل اجتماعی، مدیرکل امور بانوان استانداری، اعضای شورای شهر و جمعی از هنرمندان در سالن آمفی تئاتر کتاب خانه امام خمینی قزوین برگزار شد.

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در این مراسم بیان کرد: در چهل سالگی انقلاب به دوران پختگی در عرصه‌های مختلف رسیده‌ایم که بخش‌های مختلف هنر، ازجمله هنرهای تجسمی، سینما و تئاتر، در عرصه‌های بین المللی بسیار درخشان بوده‌است.

زارعی خاطرنشان کرد: حالا که به بالندگی و پختگی رسیده‌ایم باید در گام دوم هنر و فرهنگ و آئین خود را به جهان صادر کنیم.فیلم، سینما و تئاتر ایران باید اکران جهانی شود و ایرانیان با هنر خود، پیام صلح طلبی ملت را در معرض دید جهانیان قرار دهند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور تصریح کرد: استان قزوین در رشته‌های مختلف هنری از جمله موسیقی، خوشنویسی، تئاتر، تعزیه، نقاشی شاخص است و می‌تواند در جشنواره‌ها بدرخشد.

علی هوشمند دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان و رئیس حوزه هنری استان قزوین نیز در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید «مرتضی آوینی» اظهار کرد: هنرمندان استان در طول سال گذشته همت بسیاری داشته و شاهد هنرنمایی آن‌ها در عرصه‌های مختلف بودیم که امیدواریم این روند در سال‌جاری نیز ادامه یابد.

در ادامه مراسم ضرب باستانی، نقالی و موسیقی اجرا شد و از برگزیدگان بخش‌های داستان کوتاه، نمایش، تئاتر بچه‌های مسجد، طراحی پوستر، بازیگری، کارگردانی، عکاسی، نویسندگی، سرود و نقاشی هم تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار