دوره تربیت مربی امداد و کمک‌های اولیه در جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: دوره تربیت مربی امداد و کمک های اولیه رشته های غیرمرتبط با حضور امدادگران و نجاتگران تمامی شعب جمعیت هلال احمر استان قزوین در این جمعیت برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 20 April 2019

دوره تربیت مربی امداد و کمک‌های اولیه در جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد 

به گزارش تابناک قزوین؛ تهمینه ابراهیمی، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین از برگزاری دوره تربیت مربی امداد و کمک های اولیه ویژه رشته‌های غیرمرتبط از شنبه 24 لغایت 29 فروردین ماه در محل معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین با حضور تمامی امدادگران و نجاتگران شهرستان‌های استان خبر داد.

وی افزود: ارتقاء سطح علمی و عملیاتی  شرکت کنندگان برای ما حائز اهمیت می باشد و همچنین با افزایش سطح کمی و کیفی دوره های آموزشی سعی کردیم که امدادگران و نجاتگرانی که مشارکت و فعالیت خوبی با جمعیت هلال احمر را داشته اند، در این  دوره شرکت کنند.

 

وی در ادامه افزود: 63 نفر از واجدین شرایط در آزمون ورودی این دوره  شرکت کردند که در نهایت 24 نفر از شرکت کنندگان توانستند با کسب نمره قبولی در این آزمون، شرایط شرکت در این دوره را بدست بیاورند.

 

ابراهیمی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره 48 ساعته که به مدت یک هفته به صورت 26 ساعت تئوری و 22 ساعت عملی برگزار شد با دو مجموعه سرفصل آموزشی در حوزه روش‌های تدریس و مهارت‌های امدادی آشنا شدند.

 

وی عنوان کرد: سرفصل‌های آموزشی این دوره شامل آشنایی با اندام‌ها و دستگاه‌های مختلف بدن، تریاژ، cpr در شرایط خاص، فوریت های پزشکی، آسیبهای استخوانی، مفصلی و عضلانی، آتل بندی، فیکس کردن مصدوم، انواع پانسمان و بانداژ و انواع حمل مصدوم، مروری بر تاریخچه، اهداف و استراتژی های نهضت بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر، تروما و انواع آن، کیف نجات، تجهیزات آمبولانسی و فارماکولوژی، مروری بر ساختار، تشکیلات جمعیت هلال احمر، سازمانها و معاونت های آن، فوریت های زنان و زایمان، پناهگیری و خروج ایمن، اطفاء حریق و مبحث اسکان اضطراری و چادر زنی بوده است.

 

 معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان اظهار کرد: در پایان شرکت کنندگان در دوره آموزشی "تربیت مربی امداد و کمک های اولیه ویژه رشته های غیرمرتبط " در صورت گذراندن موفقیت آمیز این دوره می توانند کمک‌های اولیه را در سطح استان و همه شهرستان‌ها به متقاضیان و داوطبان آموزش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار