طی سال 97؛
افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از ثبت بیش از 271 میلیون تردد در استان قزوین طی سال 1397 خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 20 April 2019

ثبت بیش از 271 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین

به گزارش تابناک قزوین، افشین پیرنون با اعلام این خبر گفت: بیش از 13 درصد از تردد ثبت شده در استان را وسایل نقلیه سنگین به خود اختصاص داده اند که این امر بر اهمیت راههای استان قزوین به عنوان پل ارتباطی ترانزیت کالا در کریدور مرکز به غرب و شمالغرب و شمال کشور افزوده است.

وی در همین راستا اظهار داشت: این حجم قابل توجه از تردد خودروهای سنگین غالباً باعث کاهش مدت زمان عملکرد و  بروز خرابی زودرس در رویه و روکش آسفالت راههای حوزه استحفاظی شده که این امر بر لزوم توجه ویژه مسئولین ملی و استانی بر تامین و تخصیص اعتبارات مناسب به منظور انجام به موقع و مستمر  امور راهداری  بویژه اصلاح روکش راه ها می افزاید.

 پیرنون در ادامه افزود: در سالی که به نام سال رونق تولید نامگذاری گردیده این اداره کل با هدف فراهم ساختن بستر مناسب حمل و نقل برای تولیدات داخلی و کاستن از بار هزینه های حمل و نقلی تولیدکنندگان ، کمافی السابق  تمامی سعی و تلاش خود را معطوف به نگهداری هر چه بهتر راهها خواهد نمود با این حال نیازمندی اعتباری برای نیل به  این مهم مساعدت بیش از پیش تصمیم گیران عرصه اقتصادی کشور را می طلبد.

مدیرکل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان در ادامه به عدم رعایت فاصله مجاز توسط 23 درصد از خودروهای عبوری از سطح استان قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عدم رعایت فاصله مجاز ضمن افزایش خطر برخورد ، فرصت تصمیم گیری مناسب را از راننده گرفته و شدت وقوع حادثه را نیز به صورت تصاعدی افزایش می دهد با این حال اینگونه می توان گفت که از هر 4 خودروی عبوری تقریبا یک خودرو به رعایت این اصل مهم از رانندگی بی توجه بوده و همین امر نیز در نهایت به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها و عوامل تعداد و شدت تصادفات در کشور و به تبع آن در استان قزوین به شمار می آید.

 پیرنون خاطر نشان کرد: این آمار در سال گذشته توسط دستگاههای ترددشمار برخط منصوبه در حدود 62 میلیون خودروی دارای تخلف عدم رعایت فاصله مجاز ثبت شده است که لازم است مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

پیرنون در پایان با اشاره به اینکه سهم اعظمی از حوادث با مسئولیت پذیری و ایجاد جو قانون مداری  رانندگان قابل پیشگیری است اظهار داشت:  متاسفانه در استان قزوین در سال 1397 بیش از 12 میلیون تردد با سرعت غیرمجاز ثبت شده که بدین وسیله از عموم هموطنان درخواست می شود با رعایت قوانین به عنوان مهمترین اصل در رانندگی  در حفظ جان و مال خود و سایر هموطنان و کاربران جاده ای کوشا و مسئولیت پذیر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار