عبدالحمید فرزانه سرپرست شد
در جلسه امروز شورای شهر همه اعضای شورای شهر ساری بر خلاف میل خود به استعفای عبوری رای دادند . به هر حال با آرا منتخب شورای شهر ساری عبدالحمید فرزانه سرپرست شهرداری ساری شد و برجایگاه مهدی عبوری (شهردار سابق ساری) نشست .
کد خبر: ۷۳۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 20 April 2019

به گزارش تابناک مازندران،  همانگونه که پیش بینی شده بود عبدالحمید فرزانه با ۹ رای اعضای شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری ساری انتخاب شد تا شهردار جدید معرفی شود .

 براساس این گزارش، چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ساری در دور پنجم و در سال دوم خود به انتخاب سرپرست شهرداری ساری اختصاص پیدا کرد. شورای شهری که تاکنون در این دوره بعد از مهدی عبوری انتخاب دومین شهردار را تجربه میکرد. پیش از این عبوری شهردار پیشین ساری از تاریخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۱ به عنوان شهردار مرکز مازندران با ۷ رای اعضای شورا انتخاب شد و در ۲۹ فروردین سال ۱۳۹۸ وقتی به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی معارفه شد از سمت پیشین خود استعفا کرد.

در مدتی که عبوری به دنبال کسب کرسی های وزارتخانه ای و حتی استاندار شدن سایر استانها از ساری به تهران میرفت گمانه زنی های زیادی برای جانشینی وی صورت میگرفت. این گمانه زنی ها همچنان تا امروز ادامه داشت تا اینکه در ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ شورای شهر تصمیم به انتخاب شهردار گرفت. چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری طبق دعوتنامه منتشر شده مقرر شد در راس ساعت ۱۴ روز شنبه ۳۱ فروردین برگزار شود که ۱۰ دقیقه از این جلسه گذشت و مسعود مدینه رئیس شورای شهر حضور نیافت.

کوروش یوسفی به نایب رئیس شورا تذکر داد که اگر قرار است جلسه با تأخیر شروع شود، آمادگی داریم که جلسه را کنسل اعلام کنیم. بالأخره این جلسه ی پرحاشیه، با قرائت قرآن و سرود ملی با تأخیر ۱۵ دقیقه ای به طور رسمی شروع شد. در این جلسه که همه ی اعضای شورای شهر، مخالف استعفای عبوری بودند به بیان نظرات خود پرداختند: زلیکانی نایب رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه:مخالف استعفای عبوری هستم، ابراز کرد:ای کاش می ماند و کارهای ناتمام به سرانجام میرسید. نقیبی عضو شورای شهر ساری نیز با اشاره به اینکه:تنها عضو شورای شهر هستم که برای انتخاب شهردار به عبوری سه بار رأی دادم اظهار کرد: عبوری در وزارتخانه عریض و تحویل میتواند کمک حال مازندران و ساری به ویژه در بحث تأمین قیر باشد.

شمشیر بند عضو دیگر شورای شهر نیز گفت:مخالف استعفای عبوری هستم ، برنامه سال ۹۸ را بر اساس توانمندی عبوری بستیم و نه شورا و نه مردم موافق استعفای عبوری بودند. نجاریان عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان ساری گفت:وقتی مدیران بزرگ میتوانند جایگاه بزرگ را کسب کنند، افتخار شهر ساری است و مایه خوشحالی است که عبوری با درایتی که دارد به مناصب بالاتر برسد، پروژه های حریم شهر که مشکل بزرگ شهر ساری است، ادامه پیاده رو شهر ساری از خیابان قارن ، و بسیاری از پروژه های دیگر که گیر وزارت راه و شهرسازی داشت، امروز با حضور عبوری میتواند حل شود و آرزوی توفیق برای عبوری داریم. آقامیری نیز گفت:عبوری سه دوره برای شهردار شدن ساری از شورای شهر رأی گرفت، اگر فرد دیگری بجای عبوری انتخاب میشود، باید همتراز عبوری باشد تا برنامه ها را به درستی پیش ببرد، زیرا ساری باید ارتقا یابد. کوروش یوسفی گفت:

حدود ۸۱ ماه عبوری با همه اعضای شورای شهر ساری کار کرد، بیشترین کمکی که به عبوری کردم اینکه از نیمه خالی لیوان در بعد نظارتی رنگ حمایتی داشتم، علاوه بر اینکه منتقد بودم سعی کردم از عبوری حمایت کنم تا نفع آن به شهر برسد، اگر میخواهیم به شهر کمک شود و هم شهرداری دچار مشکل نشود، نقش شورایی در انتخاب شهردار مؤثر است و در مدیریت شهری باید به شهردار جدید کمک شود. وی در این باره افزود:از این تریبون از شخصیت حقیقی آقای عبوری اگر رنجشی از من دارد طلب بخشش و عفو دارم. قاسم قاسمی سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری گفت:سرمایه ای از ساری به وزارتخانه ای اثر گذار هدایت شد، برخی خاطرات را نباید فراموش کنیم عبوری ۸۲ ماه در مسند شهردار ساری مبارزه کرد، در ساخت بوستان ولایت و میدان شهرآشوب مبارزه کرد و دست اندازها را مرتفع ساخت تا ساری به جایگاه مرکز استان برسد،

پیشرفت ساری در بودجه ۶۲۱ میلیاردی را محقق کرد، اگر ناراحت هستیم به این دلیل است که نمیدانیم چه کسی را جایگزین مهدی عبوری کنیم، انشالله شرمنده مردم نباشیم و آخرت خود را به دنیای امروز نفروشیم.

به گزارش تابناک مازندران:در این جلسه همه اعضای شورای شهر ساری بر خلاف میل خود به استعفای عبوری رأی دادند و عبدالحمید فرزانه کناری با رأی اعضای شورای شهر ساری به عنوان سرپرست شهرداری مرکز مازندران به مدت سه ماه انتخاب شد. گفتنی ست:فرزانه کناری پیش از این معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری مرکز استان را برعهده داشت .
عبوری در مراسم معارفه گقته بود : در هر مجموعه‌ای از نیروی انسانی به عنوان قلب تپنده و سرمایه اصلی آن یاد می‌شود. در همین خصوص در وزارت راه و شهرسازی با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی آقای سیدعلائی، شاهد حضور نیروهای جدیدالورود بودیم که کارهای مربوط به جذاب آنها انجام شده است.

در بحث امور مالی و پرداخت‌های این سازمان بزرگ نیز با وجود مشکلات مالی که بر دولت وارد شده، خوشبختانه با پیگیری‌های مداوم، اقدامات مناسبی انجام شده است.

خبر: سلمان مهدوی و الهام زارعی

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الهام زارعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
عالیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار