استاندار کهگیلویه و بویراحمد کسب این موفقیت را نتیجه تلاش، همکاری و تعامل دستگاه های مختلف اجرایی و اعضای کارگروه اشتغال ، توسعه و سرمایه گذاری استان اعم از بخش دولتی و خصوصی و البته مدیریت کارآمد و جهاد گونه یک زن می داند.
کد خبر: ۷۳۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵ 21 April 2019
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از محرومترین استان های کشور از نظر توسعه است که علی رغم داشتن پتانسیل های متعدد اما همچنان واژه محرومیت و توسعه نیافتگی را یدک می کشد. یکی از موارد موثر در این توسعه نیافتگی بکارگیری مدیران ضعیف سیاسی و قومیتی است که متاسفانه توانایی و علم چندانی در مدیریت حوزه خود ندارند. اما هر گاه در دستگاهی از ظرفیت های خوب انسانی که دارای شاخص های مهم مدیریتی هستند ، استفاده شده است ، موفقیت های خوبی نصیب استان شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال 1397در یکی از سخت ترین و دشوارترین سال ها به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی توانست با فرماندهی یک زن حائز رتبه دوم در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و رونق کسب و کار شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بررسی وضعیت استان ها در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در همین زمینه با ارسال نامه ای خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد کسب این موفقیت را به وی و تیم اقتصادی استان تبریک گفت.وزارت تعاون با ارسال نامه ای خطاب به علی محمد احمدی کسب این موفقیت و قرار گرفتن کهگیلویه و بویراحمد بین سه استان نخست و برتر کشور در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری را به وی تبریک گفته است.
در بخشی از لوح سپاس وزارت تعاون که از طرف مدیرکل امور استان های این وزارتخانه به استانداری ارسال شد ، آمده است: بدون شک کسب این جایگاه بیانگر تلاش، تدبیر و و هوشمندی مجموعه تیم مدیریتی و اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و گامی بزرگ در راستای تقویت اشتغالزایی و حمایت از تولید است.
 
رتبه برتر کشوری برای کهگیلویه و بویراحمد / پای یک زن در میان است!

در این نامه تاکید شده است: استان کهگیلویه و بویراحمد با عنایت به جمع‌بندی گزارش های اخذ شده از استان‌ها در خصوص آخرین عملکرد تسهیلات مشاغل روستایی تاکنون با 134درصد پرداختی نسبت به سهمیه آن استان در بین 5 استان برتر قرار گرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسب این موفقیت نتیجه تلاش، همکاری و تعامل دستگاه های مختلف اجرایی و اعضای کارگروه اشتغال ، توسعه و سرمایه گذاری استان اعم از بخش دولتی و خصوصی بوده و البته مدیریت کارآمد و جهاد گونه در اداره کل تعاون استان بوده است.
وی از جمله اهداف مهم در اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را توانمندسازی روستاییان و عشایر ، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و به ویژه حاشیه شهرها ، حمایت از دانش آموختگان دانشگاهی ، تثبیت اشتغال پایدار ، تامین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استانها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی ذکر کرد.
 پای یک زن در میان است
اما نکته ای مهم در کسب این موفقیت و دستاورد قابل تحسین وجود دارد که علاوه بر هماهنگی ، تعامل و تلاش تیمی در این راستا نباید از نقش غیرقابل انکار مدیریت منسجم در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان غافل شد.
مدیریتی که در یک سال گذشته هم پاسخ مثبت به اعتماد دولت از بانوان را در پی داشت و هم عزم علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در بکارگیری بیش از پیش بانوان در حوزه های مدیریتی استان راسخ تر کرد.
این مهم بیش از آنکه از حیث اقتصادی و جایگاه سازمانی و اداری برای استان و پروانه نیک مرام به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حائز اهمیت باشد برای مجموعه دولت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به یک زن اعتماد کرد و پاسخ درخوری از این اعتماد نیز دریافت کرد ، اهمیتی دوچندان پیدا کرد.
احمدی با کسب این موفقیت در حقیقت با یک تیر دو نشان زد، از یک سو کسب این جایگاه که با تلاش ها و مدیریت منسجم و کارآمد مجموعه اقتصادی استان بدست آمده برای وی یک توفیق محسوب می شود و از سوی دیگر با انتخاب و گزینش یک زن در مجموعه مدیریتی استان نتیجه اعتماد به نماینده نیمی از جمعیت جامعه بر همگان مشخص شد .
رییس جمهوری هشتم شهریورماه 1396 نیز در نخستین گفت و گوی زنده تلویزیونی پس از تشکیل دولت دوازدهم، گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی که باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستکم باید 2نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یک خانم در یکی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در تاریخ 18 آذر سال 96 در آیین معارفه نیک مرام گفته بود: راهبرد استفاده از ظرفیت و توانمندی زنان در عرصه‌های گوناگون، امروزه از الزام‌ها و پیش نیازهای اساسی توسعه پایدار محسوب می‌شود.
احمدی معرفی «پروانه نیک مرام» به‌عنوان نخستین بانوی مدیرکل در تاریخ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مصداق بارز در توجه عینی و عملی دولت به استفاده از ظرفیت زنان دانست.
وی در این زمینه افزود که مسیر تحقق استفاده از بانوان امروزه در رویکرد دولت تدبیر و امید و نگاه توسعه محور شخص رئیس جمهور به‌خوبی تبلور یافته است.
احمدی تصریح کرد که یکی از شعارهای محوری رئیس جمهوری و از رویکردهای مهم دولت با توجه به شرایط و مقتضیات زمانی امروز، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مدیریتی است که در بسیاری از حوزه‌ها این امر محقق شده است.
نیک مرام دانشجوی دکترا و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و اکنون دارای 26سال سابقه کار است که از اواخر سال 91 تا آذر سال 96 به‌عنوان معاون و از آن زمان تاکنون نیز به عنوان مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد.
نیک مرام از جامعه معلولان استان به این سمت دست یافته است و کسب این موفقیت و جایگاه برتر برای این قشر نیز افتخار آفرین بوده است.
وی توانسته در این مدت الگویی موفق از مدیریت کارآمد و بهره مندی بیشتر از توان و ظرفیت بانوان در عرصه مدیریتی را ارائه کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
از فرماندارانی که باعث این موفقیت شدند نام ببرید و تجلیل نماید خانم مدیر کل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار