رئیس پژوهشگاه رویان خبر داد؛
رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه قرار است محققان پژوهشکده زیست فناوری در قالب یک شرکت دانش بنیان فعالیت کنند، گفت: آنها درصدد هستند تا ۲هزار دام با ویژگی های ژنتیک خوب تولید کنند.
کد خبر: ۷۳۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 22 April 2019
تولید و تکثیر ۲هزار دام با خصوصیات ژنتیکی خوب

 

 

 

دکتر عبدالحسین شاهوردی در خصوص برنامه‌های پژوهشگاه رویان برای شبیه سازی حیوانات و تکثیر حیوانات با ژنتیک خاص اظهار کرد: همکاران در پژوهشکده بیوتکنولوژی اصفهان همواره این موضوع شبیه سازی را پیگیر هستند و تجربیاتی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پژوهشکده در صدد است که تجربیات خود را در قالب یک شرکت دانش بنیان ارائه کند، بیان کرد: در حال حاضر تکنولوژی و دانشی که برای شبیه سازی در این پژوهشکده زیست فناوری به دست آمده در خدمت صنعت دامپروری کشور قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه رویان افزود: دانش تولید مثل، همانند سازی و تکثیر حیوانات با پتانسیل ژنتیکی خوب مانند شیرآوری بالا، توانمندی خاص مانند دوقلوزایی در این پژوهشکده مورد توجه قرار گرفته که منجر به تکثیر حیواناتی نیز شده است.

وی با بیان اینکه لازم است که به صورت جدی و حرفه‌ای در زمینه تولید حیوانات شبیه سازی ورود پیدا کنیم، اظهار کرد: از این رو همکاران ما در پژوهشکده زیست فناوری در صدد هستند که فعالیت‌های خود را در قالب یک شرکت دانش بنیان ارائه کنند.

شاهوردی تاکید کرد: مقدمات آماده سازی و اخذ مجوزهای اولیه از جهاد دانشگاهی برای دانش بنیان شدن فراهم شده و امیدوار هستیم که با این روش، شرکت خدمات را به صورت حرفه‌ای برای شبیه سازی مورد پیگیری قرار دهد؛ بدین صورت که حمایت‌های دانشی از سوی پژوهشگاه رویان باشد و تولیدات در قالب شرکت دانش بنیان.

وی با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان به صورت مستقل از پژوهشگاه ولی در کنار رویان فعالیت می‌کند، بیان کرد: امسال این اقدام به سرانجام می‌رسد و به شکل حرفه‌ای وارد تولیدات خواهد شد.

شاهوردی در خصوص برنامه‌های این شرکت گفت: محققان ما در پژوهشکده در نظر دارند که بتوانیم دو هزار دام با خصوصیات پتانسیل ژنتیکی خوب مانند شیرآوری بالا و توانمندی خاص را امسال تولید کنیم؛ کار شروع شده ولی زمان می‌برد. این می‌تواند به عنوان فاز اول کار باشد.

 

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار