هر گونه موارد تقلب، افزودنی غیر مجاز، آلودگی میکروبی و... در صورت عدم اصلاح از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.
کد خبر: ۷۴۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 04 May 2019

بررسی شیر تولیدی 366 دامداری و مرکز جمع آوری شیر در قزوین

به گزارش تابناک قزوین، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: براساس اهداف و برنامه های سازمان  دامپزشکی کشور همانند سالهای گذشته نظارت و کنترل بهداشتی شیر خام در دامداری های صنعتی و سنتی ،مراکز جمع آوری شیر ،خودروهای حمل شیر و شرکت های تولید و صنایع تبدیلی در سال 97 نیز انجام شد.

دکتر راول غلامپور اقدمی تصریح کرد: در مجموع تعداد 346 نمونه از نظر شمارش کلی میکرو ارگانیسم ها ، 248 نمونه از نظر شمارش سلول های سوماتیک و تعداد 3هزارو 150 نمونه از نظر تقلبات شیر و تغییرات شیمیایی آنالیز و سنجش انجام گرفت.

دکتر اقدمی در خصوص نحوه برخورد با تخلفات صورت گرفته اذعان داشت: عمده تخلفات مربوط به شیر شامل دخل و تصرف در ترکیبات همچون اضافه کردن آب ، مواد بازدارنده رشد میکروبی، نشاسته، نمک، جوش شیرین و... می باشد که بسته به مورد، اقدامات اصلاحی و اقدام مقتضی صورت گرفت و برای پیگیری موارد مثبت به اداره دامپزشکی مربوطه و مدیریت واحد ها ابلاغ شد و موارد حاد نیز به مراجع قضایی ارجاع شد

این مقام مسئول در پایان به عموم مردم توصیه کرد: شیر خام مورد نیاز خود را ترجیحا با خرید از شیرهای پاستوریزه، استریلیزه و بسته بندی شده تامین کنند و از خرید شیر فله از مراکز غیر معتبر خودداری کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار