پیشرفته ترین دستگاه بررسی پاسخ های ایمنی سلولی واکسن و فرآورده های بیولوژیک دنیا، در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۴۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 13 May 2019

سیدرضا بنی هاشمی مدیر بیوتکنولوژی و آزمایشگاه مرکزی این موسسه با اعلام خبر نصب و راه اندازی دستگاه فلوسایتومتری در این موسسه گفت: این دستگاه پیشرفته ترین دستگاه فلوسایتومتری نوع خود در جهان است و به طور عمده در فعالیت های تحقیقاتی به منظور بررسی پاسخ های ایمنی سلولی واکسن و فراورده های بیولوژیک با دقت بالا، مورد استفاده قرار می گیرد.
وی قابلیت استفاده در علوم میکروبیولوژی و علوم سلولی را از کاربردهای آن برشمرد و افزود: این دستگاه به ویژه در علوم سلولی برای شناسایی سلول ها و بررسی شاخص ایمنی سلولی کاربرد اساسی دارد و در تمام فعالیت های تولیدی، تحقیقاتی و کنترل کیفی موسسه می توان آن را به کار برد.
بنی هاشمی اضافه کرد: حجم کوچک، طراحی پیشرفته و قدرت بررسی بسیار دقیق از دیگر ویژگی های این دستگاه است ضمن اینکه ضریب خطای این دستگاه نزدیک به صفر است.
رئیس بخش ایمونولوژی موسسه رازی، همچنین به توانایی اندازه گیری 12 شاخص (12 رنگ) توسط دستگاه فلوسایتومتری خریداری شده و دارا بودن هشت شاخص این دستگاه به گواهینامه سازمان جهانی غذا و داروی آمریکا اشاره کرد.
وی تاکید کرد: پاسخ های دریافتی از بررسی ایمنی سلولی واکسن و فراورده های بیولوژیک با این دستگاه، مورد قبول تمام سازمان های جهانی است.
بنی هاشمی با بیان اینکه ساخت نوع پیشرفته این دستگاه از سال 2017 در دنیا آغاز شده واکنون نمونه های محدودی در دنیا وجود دارد، یادآور شد: این دستگاه پیشرفته ترین مدل در نوع خود است که تا کنون در مراکز پژوهشی و آموزشی کشور نصب شده و با راه اندازی آن، موسسه رازی می تواند جایگاه خاصی در ارزیابی واکسن ها در ایران و منطقه داشته باشد.
مدیر بیوتکنولوژی و آزمایشگاه مرکزی موسسه رازی، با اشاره به امکان استفاده تمام محققان کشور از این دستگاه اضافه کرد: با کامل شدن سامانه آزمایشگاه های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تمام محققان داخل و خارج موسسه می توانند از آن استفاده کنند.
بنی هاشمی افزود: تا تکمیل این سامانه، محققان داخل موسسه رازی می توانند با هماهنگی اولیه، در روزهای سه شنبه آزمایش های مربوطه خود را با این دستگاه انجام دهند.
وی همچنین با قدردانی از حمایت و همکاری رئیس و مسئولان موسسه رازی برای تهیه این دستگاه خاطرنشان کرد: به منظور حفظ و ارائه خدمات پیوسته، تمام محلول های مصرفی این دستگاه برای حدود سه سال آتی خریداری شده است.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از سال 1303 تا کنون در منطقه حصارک کرج فعالیت می کند.

برچسب ها: واکسن ، سرم سازی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار