در قطار سلامت نیز راننده‌ها (پزشکان) و خدمه (کادر درمان) از آنجایی که با جان و سلامتی مردم ارتباط دارند باید از نظر روحی روانی و جسمی مرتباً کنترل و در صورت نداشتن سلامتی از ادامه‌ی کار آنها خودداری شود.
کد خبر: ۷۴۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰ 21 May 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ برای به سرانجام رساندن درست و مطلوب کاری علاوه بر ابزارهای مناسب ، کننده‌ی کار هم باید متخصّص ، متعهّد و سالم باشد.

فراهم‌آوری ابزار بدون انجام دهنده‌ی سالم نتیجه بخش نخواهد بود، هواپیمای پیشرفته‌ای را در نظر بگیرید که همه جور امکانات داشته باشد ولی خلبان آن معتاد به مواد مخدّر ، الکلی و یا خدمه‌ی آن پرخاشگر و عصبی باشند ، آیا حاضرید با چنین هواپیمایی پرواز کنید؟

قطار سلامت برای رسیدن به مقصد نیازمند لوکوموتیو ران و خدمه‌ی سالم می‌باشد

قطاری را در نظر بگیرید که راننده‌ی آن اختلال حواس داشته و نتواند بر کار خود تمرکز داشته باشد و یا فاقد خدمه‌ی پاسخگو و سالم باشد حاضرید با چنین قطاری مسافرت داشته باشید؟
راننده‌های اتومبیلهای عمومی و خلبانها ، کاپیتانهای کشتی و لوکوموتیوران‌ها و ... مرتباً از نظر جسمی و روانی برّرسی و کنترل می‌شوند و در صورت نداشتن سلامتی کامل جسمی و روحی ، روانی اجازه‌ی ادامه فعّالیّت نخواهند داشت.
در قطار سلامت نیز راننده‌ها (پزشکان) و خدمه (کادر درمان) از آنجایی که با جان و سلامتی مردم ارتباط دارند باید از نظر روحی روانی و جسمی مرتباً کنترل و در صورت نداشتن سلامتی از ادامه‌ی کار آنها خودداری شود.
آیا واقعاً آمار مشخّص و صحیحی در مورد شیوع افسردگی ، اعتیاد ، و بیماریهای روحی روانی و جسمی و مشکلات خانوادگی و آمار طلاق پزشکان و کادر درمان وجود دارد؟
آیا مردم می‌دانند جسم و روح و روان خود را به چه کسانی می‌سپارند؟
در مرکز آموزشی درمانی شهید محمدّی بندرعباس سال گذشته کسی خود را حلق‌آویز کرده و پس از نجات وی ، امسال خوسوزی کرده است واقعاً چرا !
از سال گذشته تاکنون چه درمانی برای این فرد انجام شده است؟ و چرا چنین فرد افسرده‌ای مشغول به کار بوده و با مردم در ارتباط بوده‌اند؟
در همین مرکز ، کارگری در سالهای گذشته در انبار داروخانه خود را حلق‌آویز و مرحوم شده است !
و باز در همین مرکز فرد دیگری در نقطه‌ای دیگر از بیمارستان خود را دار زده است !
یکی از پرسنل افسرده‌ی بیمارستان پس از تهدید به خودسوزی در سال گذشته با خوردن دارو خودکشی و مرحوم شده است !
و جسد کارگر یکی از بخش‌های بیمارستان پس از چند ماه در بیابان پیدا می‌شود و این داستان گویا می‌خواهد دنباله داشته باشد ...
پزشک متخصّص جرِاح زنان و زایمان که همزمان با جان دو انسان مادر و فرزند در ارتباط می‌باشد پس از چند نوبت اقدام به خودکشی کماکان به جراحی ادامه می‌داده و مشغول به کار بوده است تا سرانجام به دلیل عدم درمان در همین راستا جان خود را از دست می‌دهد !
چرا باید پزشک زنان افسرده‌ای که چند نوبت خودکشی داشته اجازه‌ی کار و بازی با جان مادر و نوزاد داشته باشد؟
پزشک جراح دیگری با مشکلات فراوان مشابه کماکان به کار خود در جزیره‌ی قشم ادامه می دهد !
چرا و با کدام مجوز جراح مغز و اعصاب به گرفتن نوارمغز و نوارعصب و عضله مشغول است ؟
آیا پزشکی که به کاری غیر از کار خود مشغول است صحیحه و آیا سلامت روانی ایشان هم چک شده است؟
یک تکنسین بیهوشی در بیمارستانی دیگر به دلیل تزریق به خود ، در سرویس بهداشتی جان می‌دهد ! و باز همین حادثه در بیمارستانی دیگر تکرار می‌شود !
پزشکان متخصّص با حقوق بالا و کارانه‌های صد میلیونی در بیمارستان شهید محمدّی هر روز وارد بیمارستان شده و می‌شنوند که کارگری به دلیل فقر خود را حلق آویز کرده است و بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند، گویی که اتفاقی نیفتاده است ! کسی را که هر روز می‌دیده‌اند و با او در ارتباط بوده‌اند از دست می‌دهند و کاملاً بی‌تفاوت و آرام به فعّالیّت خود ادامه می‌دهند ! آیا چنین پزشکانی از نظر روانی سالم هستند !؟
آیا می‌توان با خیال راحت جسم و روح خود را در اختیار چنین پزشکانی قرار داد !؟
مسئولین محترم در طی این مدّت در مورد این موارد چه برّرسی و تحقیقی کرده‌اند؟ و آیا اصلاً این مرگ و میرها برایشان اهمیّت داشته است؟
چه کسی و چه مرجعی باید به سلامت جسمی و روانی کادر درمان نظارت داشته باشد؟
آیا لباس شیک به تن کردن و با اتومبیل گران رفت و آمد نمودند دلیل سلامتی پزشک می‌باشد؟
آیا آمار بالای خودکشی و افسردگی در میان پزشکان و کادر درمان نیاز به برّرسی ندارد !؟
لازم است مرجعی غیر از خود پزشکان مرتباً از نظر جسمی و خصوصاً روحی ، روانی و اعتیاد به موادمخدّر و الکل کادر درمان شامل پزشک و غیرپزشک را برّرسی و کنترل نمایند تا مانع آسیب بیشتر به خودشان و مردم بیچاره‌ای شوند که جسم و روح خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند، مسئولین عالی رتبه قوا در استان رسیدگی کنید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
احمدی
|
United States
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
دروود مرسی
ناشناس
|
France
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
عجب
قاسمی
|
United Kingdom
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
لایک
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
یا خدا چه خبره
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
خیلی بایستی حواسمونو جمع کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دروووووود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار