رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ۱۰درصد بورسیه ها ممکن است برنگردند، گفت: پیگیری تعهدات بورسیه هایی که باز نمی گردند معمولا یکسال پس از پایان تحصیل آنها آغاز می شود.
کد خبر: ۷۴۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ 21 May 2019

رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد:اعلام زمان پیگیری تعهدات بورسیه های خارج از کشورمجتبی صدیقی با اشاره به آمار عدم بازگشت بورسیه‌ها گفت: اعزام دانشجو برای بورسیه، طی ۳ الی ۴ سال گذشته خیلی کم بوده است بنابراین دانشجویانی که اعزام شده بودند تحصیل خود را به پایان رسانده و منتظر بازگشت آنها هستیم.

وی ادامه داد: این دانشجویان معمولاً بلافاصله بعد از اتمام تحصیل خود بر می‌گردند یا برخی ممکن است به دلایلی تأخیرهایی داشته و ۶ یا یک سال پس از پایان تحصیل بازگردند که دلایل آنها بررسی می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: اما بنای ما این است که دانشجو بعد از پایان تحصیل باید بازگردد و اگر از حدی گذشت پیگیری تعهدات آنها شروع می‌شود.

صدیقی افزود: دانشجوی دکتری حداکثر باید ظرف ۵ سال تحصیل خود را به پایان برساند و اگر این زمان بگذرد در فاصله بین ۵ تا ۶ سال پیگیری تعهدات وی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: وثیقه‌های این دانشجویان ملکی است بر اساس معادلات به نرخ روز محاسبه می‌شود و معمولاً اگر به اجرای تعهد برسد باید پرداخت شود بنابراین نیاز به اجرا گذاشتن وثیقه ملکی نیست.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: معمولاً ۱۰ درصد از بورسیه‌ها در نهایت ممکن است بازنگردند و یا با تأخیر زیاد به کشور بازگردند که معمولاً از کشورهای غربی است ولی در مجموع سرمایه گذاری بورس نتیجه داده و بورسیه‌هایی که سرمایه گذاری شده‌اند بازگشته و مشغول خدمت هستند.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار