هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز:
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز عنوان کرد: بیش از 50 درصد ناوگان تاکسی زرد در شهر اهواز فرسوده است و باید اسقاط شود که دریچه اسقاط نیز در ناوگان کشوری بسته شده است.
کد خبر: ۷۴۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳ 22 May 2019
در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با ارائه 16 لایحه برگزار شد، که هر 16 لایحه به تصویب اعضای شورا رسیدند.
 
به گزارش"تابناک"؛ در این جلسه لایحه تفویض اختیار شورا به سرپرست شهرداری اهواز با 22 بند بررسی شد و به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید. 
 
لایحه ترک تشریفات مناقصه واگذاری قرارداد عملیات و خاکریزی نباتی در ضلع غربی مسیر پل ششم در منطقه چهار به شرکت سبز درخشان نیز با بررسی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
 
لایحه‌های پرداخت دیه در حق خانم فاطمه شیخعلی‌پور و پرداخت دیه در حق آقای عبدالرحمان صباحی مقدم نیز در این جلسه به تصویب اعضای شورای شهر رسیدند.
 
در این جلسه همچنین بودجه سال 98 سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بررسی شد و  164 میلیارد ریال بودجه برای سال 98 این سازمان در جلسه شورای شهر تصویب شد. در این جلسه همچنین با بررسی بودجه سال 98 سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی 46 میلیارد ریال بودجه برای این سازمان در سال 98 تصویب شد.
 
با بررسی بودجه سال 98 سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری نیز حدود 133 میلیارد ریال بودجه برای سال 98 در این سازمان تصویب شد. بودجه سال 98 سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی نیز 165 میلیارد ریال تصویب شد. مبلغ 119 میلیارد ریال نیز به عنوان بودجه سال 98 سازمان پایانه‌های مسافربری به تصویب رسید.
 
مبلغ 52 میلیارد ریال نیز برای بودجه سال 98 سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی به تصویب رسید. با بررسی بودجه سال 98 سازمان فناوری و اطلاعات نیز 27 میلیارد و 65 میلیون ریال نیز به عنوان بودجه این سازمان به تصویب رسید. مبلغ 647 میلیارد ریال نیز به عنوان بودجه سازمان آتش‌نشانی در سال 98 به تصویب رسید. بودجه سال 98 سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز به مبلغ 169 میلیارد ریال در این جلسه به تصویب رسید.
 
در این جلسه همچنین لایحه‌های تفریغ بودجه سال 96 سازمان اتوبوسرانی و تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی نیز به تصویب رسیدند. برای سال مالی 97 سازمان حمل و نقل بار نیز حسابرس معرفی شد.
 
حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور با اشاره به انتخاب سرپرست شهرداری و شهردار اهواز در هفته گذشته، اظهار کرد: شهردار قبلی بر طبق بودجه، اعتبار و امکانات موجود کار کرد که پروژه‌هایی را به سرانجام رساند و برخی دیگر در حال انجام است.

وی افزود: شورای اسلامی برگرفته از مردم‌سالاری دینی است و بر طبق همین دموکراسی شهردار اهواز برکنار و شهردار جدید انتخاب شد.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: با شهردار جدید با تمام ظرفیت همکاری خواهیم کرد به شرط این‌که قانون‌مدار و قانون‌مند عمل کند و زیر بار سهم‌خواهی و فشار از داخل و بیرون از مجموعه نرود.

وی گفت: پروژه‌هایی ازجمله پارک هنر و پل ولایت در شهرداری آماده افتتاح است ، هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها افتتاح شوند و پروژه‌های نیمه‌تمام و متوقف نیز سریع فعال شوند.

حیدری گفت: شهرداری یک مجموعه عریض و طویل با گردش مالی وسیع است که باید کنترل شود بنابراین سرنوشت شهردارهای دوره‌های گذشته که همچنان در دستگاه‌های قضایی رفت‌وآمد می‌کنند را سرلوحه کار خود قرار دهد.

محمد رستم منش مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز با اشاره به وضعیت مالی نامناسب این سازمان، اظهار کرد: به دلیل تشکیل سازمان بار 4 آیتم درآمدی برای سازمان تاکسیرانی از دست رفت و امسال سازمان تاکسیرانی مستحق دریافت زکات فطره است.

وی افزود: در کشور خودرو تاکسی تولید نمی‌شود و اگر کمک‌های خودرویی از طرف منطقه آزاد اروند وجود نداشت تاکنون سیستم تاکسیرانی اهواز سرپا نبود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز عنوان کرد: بیش از 50 درصد ناوگان تاکسی زرد در شهر اهواز فرسوده است و باید اسقاط شود که دریچه اسقاط نیز در ناوگان کشوری بسته شده است.

وی گفت: باید از طریق استانداری پیگیری شود و با ارز 4200 تومانی از منطقه آزاد اروند خودرو برای ناوگان تاکسی‌رانی وارد شود.

در ادامه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز گفت: چهار گروه نوسازی آسفالت و لکه گیری در علی آباد، جاده ساحلی، زیر پل چهارم و برخی خیابان های کیانپارس مشغول به کار هستند.

عباس دغاغله ادامه داد: روکش آسفالت 2 خیابان 9 و 13 کیانپارس نیز دچار مشکل است که نقاط دارای آسیب آن شناسایی شده است.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اهواز نیز گفت: راه حل مشکلات اهواز در توسعه سرمایه گذاری و جذب سرمایه های بخش خصوصی است.

امیر صفی خانی ادامه داد: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی تنها با 15 نیرو اداره می شود درحالی که برای جذب سرمایه گذار نیاز به نیرو و اعتبار دارد.

وی گفت: سرمایه گذراران باید از جاذبه های سرمایه گذاری در اهواز مطلع شوند که این امر هم نیازمند تبلیغات زیاد است و صرف برگزاری یک همایش به تنهایی نتیجه ای در بر ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار