مدیر امور اجرایی و ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اعلام کرد:
مدیر امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: به منظور ساخت مسکن در 180 هکتار از اراضی شرق بهارستان، عملیات خاک برداری آن انجام شده وتا 70 درصد کار پیش رفته است.
کد خبر: ۷۴۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ 23 May 2019

محمد مهدی محمدی در گفت و گو با خبرنگار تابناک با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص سرپل ذهاب و پل دختر اظهار داشت: با توجه به وقوع زلزله سرپل ذهاب در 21 آبان ماه سال 96، 150 كمپرسی، 22 دستگاه بيل مكانيك و 30 دستگاه لودر از کل کشور تامین و با حضور 100 نفر از نیروهای بنیاد مسکن، کار تخریب و آوار برداری واحدها آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه در طی 5 ماه پایانی سال 96 بالغ بر 4 هزار و500 واحد تخریب و آوار برداری شد، ادامه داد: در ابتدا وسایل خانه ای که سالم بود به انضمام مدارک شناسایی و طلاو پول از خانه ها خارج  ومصالح ساختمانی که سالم بود را جدا می کردیم و سپس نخاله های ساختمانی را به بیرون از شهر انتقال می دادیم.
مدیر امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مقرر شد که پی کنی رایگان منازل از سوی بنیاد مسکن انجام گیرد که تا شهریور ماه سال گذشته پی کنی بالغ بر دو هزار واحد مسکونی انجام گرفت.
وی اظهار داشت: تمامی منازلی که در زلزله سرپل ذهاب خراب شده بود اقدامات اولیه آواربرداری و پی کنی صورت گرفت و نزدیک به 40 واحد  تخریبی از کل شود و 70 واحد پی کنی خانه های تعمیری که در زلزله های بعدی سرپل ذهاب دچار حادثه شد، در دست اقدام است.
محمدی همچنین به اقدامات صورت گرفته برای سیل زدگان پل دختر اشاره کرد و گفت: از 13 فروردین ماه امسال کار آزاد سازی معابر را در پل دختر با  140 دستگاه ماشين الات آغاز کردیم .
وی اضافه کرد: بین یک و نیم تا دو متر گل و لای تمای سطوح ومعابر شهر را گرفته بود که با دو شیفت کار کردن طی 26 روز کار موفق شدیم 90 درصد شهر را از گل و لای پاک سازی کنیم.
مدیر امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به آسفالت کشی در مرحله بعد، گفت: پس از آن وارد فاز شست و شو و باز کردن راه كانال های سطحي کردیم که  يك هزار متر لای گل بود و بوسیله مغني راه کانال ها را باز کردیم.
وی با اشاره به اینکه موازی با شهر پل دختر، کار شستشو خانه ها و معابر را در 11 روستا آغاز کردیم، ادامه داد: روستاهایی که در نزدیکی رودخانه بودند و روستاهایی که باید کلا جابه جا شوند را کار تخریب و آوار برداری آن را آغاز کردیم.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار