کد خبر: ۷۴۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 30 May 2019
بیمار مرگ مغزی در خلخال به چند بیمار زندگی داد

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال گفت: نهمین مورد از اهدای عضو توسط مرحومه الهام مجیدی در این شهرستان به چند بیمار نیازمند اعضای بدن زندگی دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر شکارچی روز چهارشنبه در آئین تشییع و خاکسپاری پیکر اهدا کننده عضو بدن افزود: مرحومه الهام مجیدی دچار مرگ مغزی شده بود که پس از بستری در بیمارستان و تأیید نظر پزشکان مبنی بر اهدای عضو با رضایت خانوادهاش چند عضو بدن وی به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

وی با بیان اینکه این مورد نهمین مورد از اهدای اعضای بدن بیماران دچار مرگ مغزی شده در این شهرستان است، اظهار داشت:ترویج این فرهنگ خداپسندانه تاکنون جان چند بیمار در آستانه مرگ را نجات داده و زندگی دوباره به آنها داده است.

او گفت: مرحومه الهام مجیدی ۴۵ ساله اهل و ساکن شهرستان خلخال از سن ۱۹ سالگی با بیماری دیابت و از چند سال پیش نیز با بیماری فشار خون بالا دست به گریبان بود و از هفت ماه پیش بدلیل نارسایی کلیه دیالیز می‌شد.

شکارچی افزود: با افزایش فشار خون در ماه گذشته وی دچار خونریزی مغزی و در بخش ICU جراحی بیمارستان فاطمی اردبیلبستری شده و تحت عمل جراحی تخلیه هماتوم مغزی قرار گرفت.

او اظهار کرد: بعد از چندین روز مراقبت بدن بیمار به درمان پاسخ نداده و مرگ مغزی شده و با تأیید پزشکان تیم فراهم آوری و از خود گذشتگی خانواده مرحومه مجیدی به جمع ایثارگران و اهدا کنندگان عضو پیوست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال همچنین گفت: کلیه ها و کبد بیمار بدلیل بیماری های زمینه ای قابل پیوند نشد ولی خانواده ایثارگر این مادر رنج کشیده با اهدای نسوج عزیزشان جانی دوباره به معلولان نیازمند بازتوانی بخشیدند.

پیکر مرحومه الهام مجیدی پس از تشییع بر روش صدها نفر از شرکت کنندگان در آرامستان خلخال به خاک سپرده شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار