فرماندار شهرستان باغملک از آتش‌سوزی گسترده در این شهرستان و خاکستر شدن 20 هکتار از مراتع و زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 30 May 2019

محمد نجاتی‌پور با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده در مراتع و زمین‌های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: ظهر امروز در پی اعلام وقوع حادثه آتش‌سوزی در ارتفاعات و زمین‌های کشاورزی اطراف این شهر، تیم‌های امدادی و اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای آتش‌سوزی و حرکت آن به‌وسیله جریان باد در علوفه خشک و نیاز به کنترل سریع آن برای پیشگیری از خسارات بیشتر طی هماهنگی‌های به عمل آمده، تیم‌های آتش‌نشانی از شهرهای مجاور از جمله ایذه و قلعه‌تل به محل حادثه اعزام شدند.

فرماندار باغملک بیان کرد: در کنار این تیم‌های اطفای حریق، تانکرهای آب اداره آب  و فاضلاب باغملک نیز برای همکاری با آتش‌نشانان به محل اعزام شد و در نهایت با تلاش‌های انجام شده و با همکاری بومیان منطقه ساعتی پس از آتش‌سوزی شعله‌ها فروکش کرد.

نجاتی‌پور با بیان اینکه برآورد هزینه خسارات وارده به این منطقه را کارشناسان امر خواهند داد گفت: در پی این آتش‌سوزی حجم بالایی باقیمانده زمین‌های کشاورزی درو شده که برای استفاده دام‌ها بود به همراه یک واحد گلخانه طعمه آتش شد.

بی‌توجهی به علایم ایمنی و هشدارهای مربوط به این فصل برای پیشگیری از چنین حوادثی باعث وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در زمین‌ها  و مراتعی است که در این زمان از سال به صورت خشک قرار دارند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار