تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال مقابل تیم چین با حضور تماشاگرانش به پیروزی رسید تا در این رقابت‌ها ۶ امتیازی شود.
کد خبر: ۷۵۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 02 June 2019
 
ایران ۳ - چین صفر/ پیروزی راحت ملی‌پوشان و کسب دومین برد متوالی

 

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ امروز شنبه در دومین دیدار خود در رقابت های لیگ ملت های والیبال برابر تیم چینِ میزبان قرار گرفت و در نهایت موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسد.

سعید معروف، محمد موسوی، علی اصغر مجرد، میلاد عبادی پور، امیر غفور، پوریا فیاضی و محمد حضرت پور (لیبرو) بلندقامتان ایگور کولاکوویچ در شروع بازی بودند. سرمربی تیم ملی که در بازی روز گذشته از مجرد در اواخر بازی با ایتالیا استفاده کرد در این دیدار از ابتدای بازی به مجرد با ۲۲ سال اعتماد کرد و او را به زمین فرستاد.

ست نخست؛ ایران ۲۵ - چین ۲۲
شاگردان ایگور در ست نخست همانند بازی با ایتالیا به دلیل ناهماهنگی، شروع خوبی نداشتند و در ابتدای بازی ۴ امتیاز از دست دادند تا اینکه پوریا فیاضی موفق شد امتیاز نخست را برای ایران کسب کند. چینی‌ها با نتیجه ۸ بر ۶ و دو اختلاف امتیاز نزد لوزانو برای تایم استراحت فنی اول رفتند. در ادامه ملی پوشان ایران موفق شدند دو اختلاف امتیاز را جبران و بازی را تا امتیاز ۱۱ برابر پیش ببرند. پوریا فیاضی ستاره ایران در بازی گذشته امروز نیز به کمک تیم ملی شتافت و با درخشش او ایران با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ از چین پیش افتاد. شاگردان کولاکوویچ دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ پیروز بودند. در نهایت ایران برتری خود را حفظ کرد و با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد.‏

ست دوم؛ ایران ۲۵ - چین ۱۸
امتیاز نخست در این ست برای ایران به دست آمد. ملی پوشان در این ست شروع بهتری داشتند و با سرویس های خوب فیاضی ۶ بر ۲ از چینی ها پیش افتادند تا لوزانو مجبور به گرفتن تایم استراحت شود. این وقفه باعث شد تا چین ۲ امتیاز متوالی کسب کند و حساب کار ۶ بر ۴ شد. ملی پوشان نخستین تایم استراحت فنی را ۸ بر ۵ نزد ایگور رفتند. در ادامه ایران باسرویس های خوب مجرد، اختلاف امتیاز ۶ را ایجاد کرد تا بار دیگر لوزانو تقاضای تایم استراحت کند. دومین تایم استراحت فنی نیز بانتیجه ۱۶ بر ۱۲ به ایران رسید. تیم ملی که رفته رفته بر بازی مسلط شد با ایجاد اختلاف امتیاز خوب با خیالی آسوده پیش رفت و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ پیروز شد.

ست سوم؛ ایران ۲۵ - چین ۲۱
امتیاز نخست در ست سوم برای چین ثبت شد. دو تیم در این ست تا امتیاز ۶ برابر پیش رفتند تا اینکه چینی ها دو امتیاز متوالی کسب کردند و تایم استراحت فنی اول را با نتیجه ۸ بر ۶ نزد مربی خود رفتند. تیم ملی چین در تلاش بود تا اختلاف امتیاز را به عدد ۳ برساند اما با دفاع خوب عبادی پور، بازی در امتیاز ۱۲ برابر شد. سرویس خوب عبادی پور و آبشار بدون نقص فیاضی ایران را از حریف پیش انداخت تا ملی پوشان دومین تایم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۵ برنده نزد سرمربی خود بروند. نقطه ضعف ایران در این ست دفاع روی تور بود تا دقایقی از بازی چینی ها پیش بیافتند. در ادامه بازی، چین پس از عقب افتادن از ایران دچار اشتباهات فاحشی شد تا در نهایت بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ملی پوشان کشورمان تمام شود.

تیم ملی والیبال ایران با این برد ۶ امتیازی شد. ملی پوشان کشورمان از ساعت ۱۲:۳۰ فردا یکشنبه در سومین دیدار خود مقابل آلمان قرار می گیرند.

در ابتدای مسابقات با اعلام کمیته برگزاری رقابت‌ها قرار بود تیم ملی در هر سه بازی با لباس سفید رنگ حاضر شود که باعث اعتراض مسئولان ایرانی شد. امروز ملی پوشان با لباس قرمز به زمین رفتند و ظاهراً اعتراض ایران جواب داده است.

ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که پس از پایان دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی وثابت در لیگ ملت‌های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی در این رقابت‌ها بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند.

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.

تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.

 

منبع:مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار