علی خاکسار اضافه کرد: آرامگاه بوعلی‌سینا با ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر، آرامگاه باباطاهر با ۲۱ هزار نفر و مجموعه هگمتانه با ۱۰ هزار نفر بازدیدکننده در صدر مراکز پربازدید فرهنگی ـ. تاریخی بودند.
کد خبر: ۷۵۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰ 08 June 2019
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: همدان در تعطیلات عید فطر میزبان ۱۰۰ هزار گردشگر بود.

به گزارش فارس، خاکسار اظهار کرد: طی تعطیلات چهار روز عید فطر صد درصد ظرفیت اسکان هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی، مجتمع‌های اقامتی، متل و خانه‌مسافر‌های همدان تکمیل شدند.

وی ادامه داد: با تکمیل ظرفیت اسکان رسمی، تعداد بسیار زیادی از گردشگران در مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و مهمانسرای ادارات، اردوگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و یا با نصب چادر در پارک‌ها، پیاده‌رو‌ها و نقاط مختلف شهر، شب‌ها را در هوای خنک همدان سپری کردند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: با توجه به اینکه ماخذ آماری دقیقی برای محاسبه تعداد گردشگران مقیم در اقامتگاه‌های رسمی و فضای باز وجود ندارد، نمی‌توان آمار اسکان استان را به طور دقیق اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام ظرفیت رسمی اسکان و دیگر موارد پیش گفته، اقامت در چهار روز را می‌توان بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار نفر دانست و گفت: تفاوت تعطیلات امسال با سال‌های قبل افزایش میزان ماندگاری گردشگران در استان بود.

خاکسار با بیان اینکه اغلب مسافران بین دو تا سه شب مراکز اقامتی را رزرو کردند افزود: تنوع بخشی به جاذبه‌ها از جمله راه‌اندازی باغ وحش در محور علیصدر، اقدامات زیرساختی در روستا‌های هدف، برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات و توزیع سفر در شهرستان‌ها و روستا‌ها از دلایل اصلی ماندگاری مسافران است.

وی تبلیغات گسترده را نیز برای معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده مهم دانست و افزود: استقبال کم‌نظیر از اقامتگاه‌های بومگردی یکی دیگر از نقاط قوت گردشگری و از دلایل اصلی توجه و حمایت دولت از سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران این تاسیسات است که توزیع سفر، اشتغال و درآمدزایی برای جوامع محلی را در پی دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: علاوه بر استقبال و بازدید چشمگیر گردشگران از جاذبه‌های طبیعی نظیر غار علیصدر، سراب‌ها، روستا‌های هدف گردشگری، تالاب‌ها و...، حدود ۷۰ هزار نفر نیز از موزه‌ها و اماکن تاریخی دارای بلیت‌فروشی بازدید کردند.

وی اضافه کرد: آرامگاه بوعلی‌سینا با ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر، آرامگاه باباطاهر با ۲۱ هزار نفر و مجموعه هگمتانه با ۱۰ هزار نفر بازدیدکننده در صدر مراکز پربازدید فرهنگی ـ. تاریخی بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار