کد خبر: ۷۵۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 09 June 2019

رهبر انقلاب در بخشی از خطبه‌های پس از اقامه نماز عید فطر در خصوص توجه جدی‌تر مردم و مسئولان به وضعیت سیل‌زدگان کشور، هشدار داده و تاکید کردند؛ موضوع مهمی که نشان‌دهنده نگاه ویژه رهبری به عمق فاجعه رخ داده برای 5 استان کشور و گرفتاری های مردم از این ناحیه در آغاز سال جدید شمسی است.

به گزارش «تابناک»، رهبری درحالی به تداوم کمک‌ها به سیل‌زدگان تاکید کردند که این روزها خصوصا با افزایش دما، شاهد مشکلات عدیده مردم در 5 استان اصلی سیل زده هستیم؛ مردمی که نیازمند حمایت هرچه سریع‌تر از سوی دولتی‌ها، مردم و خیرین ایران اسلامی، برای کاهش مشکلات‌شان هستند.

رهبر انقلاب اسلامی در بیانات صبح چهارشنبه هفته گذشته، با تأکید بر اینکه آحاد مردم و همچنین مسئولان، موضوع سیل‌زدگان را فراموش نکنند، افزودند: یکی از کارهای لازم و فوری، مسائل سیل‌زدگان است که مسئولان باید با جدیت مشکلان آنان را پیگیری و حل کنند، به خصوص در مناطقی همچون خوزستان که با گرمای طاقت‌فرسا مواجه هستند.

پس از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نخستین مسئولی بود که در یادداشتی، ناگفته‌‌هایی از بازدید مناطق سیل زده خصوصا بازدید اخیر خود از روستاها و شهرهای سیل زده استان خوزستان را بازگو کرد.

در یادداشت دریابان «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی آمده است:

نخل، نماد ایستادگی،مقاومت و معیشت همراه با تلاش مردم خوزستان است،بیش از ۲میلیون اصله نخل مثمر بدلیل خشکسالی،مدیریت سلیقه ای و سیل از بین رفته است.

خوزستان و عشایر سخت کوش، متدین و صمیمی آن در میان مشکلات، نارسایی‌ها و کم مهری ها هرچندگله مندند اما مثل همیشه شعار وفاداری، غیرت و ولایت سرمیدهند.شرمنده بزرگی وسخاوت و وفاداریشان شدم.

عید فطر در خوزستان یعنی شادی،لباس نو،عیدی گرفتن و عیدی دادن،میهمانی رفتن و میهمانی دادن.

 
 

کوچک شدن سفره عید خوزی‌های سخاوتمند و مهمان دوست، قلبم را به درد اورد.

انبوه جوانان تحصیل کرده ، خوش فکر و با انگیزه که ثمره پرافتخاررفع تبعیض اموزشی پس از انقلاب اسلامی هستند ،مشتاق کار، تلاش، تولید و اباد کردن دیارشان هستند. به این اشتیاق مقدس پاسخی در خور، ارایه نشده و بعضا زخم تبعیض نیز بر دلشان نشسته است.

علی رغم تلاش گسترده و تبلیغات پرهزینه قارون‌های منطقه، مشکلات، نتوانسته انگیزه مردم برای حفاظت از امنیت و ثبات در خوزستان را مخدوش کند. هرکس باور ندارد، بدون تشریفات و خودرو دولتی و اسکورت و محافظ و…به میان مردم خوزستان بیاید.

جریان تکفیری وابسته، همه همت خود را برای ایجاد و استفاده از شکاف‌های مذهبی و قومی در خوزستان بسیج کرده است. تنها سد محکم در برابر انان جریانات نخبگی و اصیل منطقه هستند که شاید به برخی عملکردها هم معترض باشند. اعتماد، تعامل وانصاف بسیاری از گره های کور را می گشاید.

بدون در نظر گرفتن تعلقات منطقه ای،از جایگاه مسئول نهاد امنیت ملی به خود و سایر مسئولان محترم یادآوری می کنم که خوزستان نیازمند توجه بیشتر و عمیق تر است.

گام ها را باید بلندتر برداریم تا خوزستان جنگ زده، خشکسالی زده، گرد و غبار زده و سیل زده به سرزمینی مبدل شود که شایسته مرزبانان پرآوازه و نجیب این دیار است.

تاکید رهبر انقلاب و یادداشت دبیر شورای عالی امنیت ملی که طی آن ناگفته هایی از سفرش به میان مردم زادگاهش خوزستان داشته، نشان می دهد هم مردم خوزستان و هم مردم سایر نقاط سیل زده کشورمان نجابت خود، ایستادگی و مقاومت شان در برابر مشکلات و تبلیغات سوء نشان داده اند و حتی ناکارآمدی برخی مسئولان در رسیدگی به این وضعیت آنها را از اشتیاق به آبادانی ملت شان باز نداشته است.

اکنون وقت جبران صبوری های مردم گلستان، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و فارس است تا همانطور که رهبری گفتند؛ این موضوع (رفع مشکلات مردم مناطق سیل زده) خیلی فوری و با جدیت در دستور کار مسئولان قرار بگیرد؛ به خصوص در مناطقی همچون خوزستان که با گرمای طاقت‌فرسا مواجه هستند و با مشکلات عدیده ناشی از افزایش دما مثل مواجه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار