تردد تاکسی های مرده در شهر
استفاده از خودرو و به خصوص تاکسی در ایران به عنوان مهم ترین وسیله نقلیه عمومی از دهه 50 به بعد در کشور رواج یافت و با گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و پا به عرصه گذاشتن مترو و خطوط اتوبوس درون شهری استفاده از تاکسی همواره همراه با خدماتی بوده است. خدماتی که امروز با فعالیت خودرو های فرسوده نه تنها با درستی ارایه نمی شود بلکه صدای نارضایتی مردم را هم در آورده است.
کد خبر: ۷۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 11 August 2015
به گزارش تابناک از قزوین، بعد از یک روز سخت کاری کنار خیابان ایستاده ای تا با تاکسی مسافت خود را برای رسیدن به منزل طی کنی و در این شرایط شاید بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک انسان رخ دهد این است که تاکسی پیکان مدل 69 با بوی متعفن گاز و بنزین ه شاید امنیت چندانی هم ندارد با سروصدای زیاد جلوی پای تو می ایستد .
 
خودرویی که شاید بعد از گذشت مدت زیادی البته پا به پای اتوبوس و در گرمای شدید هوا تو را به مقصد برساند. البته این ماجرای امروز و دیروز و یک بار در شهر قزوین نیست. بیشتر مردم قزوین در طول روز بارها با این خودرو های تاکسی مواجه می شوند خودرو هایی که نه امکانات رفاهی تاکسی را دارند و نه کرایه پایین اتوبوس را .
 
به گفته مسئولین تاکسی رانی قزوین اما در استان قزوین تنها 950 خودروی فرسوده وجود دارد که نیاز است به زودی نوسازی شود این در حالی است که با این وجود در سال گذشته فقط 17 دستگاه در قزوین نوسازی شده است . و با این احتساب تقریبا 45 سال زمان لازم است تا خودرو های فرسوده سال 93 از رده تاکسی های درون شهری قزوین خارج شوند چه برسد به خودرو هایی که در این مدت به جم کثیر خودرو های فرسوده افزوده خواهد شد.
 
خانم اکبری یکی از مسافرین همین خودرو های فرسوده است او می گوید: واقعا برای شهر قزوین چهره بدی ایجاد شده است که بخش زیادی از تاکسی های شهر فرسوده هستند و مابقی خودرو ها هم حتی نظافت شخصی و تمیزی در تاکسی را رعایت نمی کنند از طرفی دیگر همیشه بوی بد سیگار در این تاکسی ها وجود دارد.
 
ماجرای خودرو های فرسوده در قزوین اما گویی به این زودی ها قصد تمامی ندارد چرا که به گفته سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین 25 درصد ناوگان تاکسیرانی در قزوین نیازمند نوسازی است.
 
عبدالعلی دربندی زاده  با اشاره به این که تاکسی از جمله خدمات شهری است که هر روزه در ارتباط مستقیم با مردم است، اظهارداشت: با وجود این شرایط تاکسی های شهری در قزوین عمدتا فرسوده هستند و نمی توانند خدمات مناسبی به شهروندان ارائه دهند.
 
امروزه در تمام دنیا تاکسی ها از بهترین و با کیفیت ترین خودرو ها هستند چرا که اگر قرار باشد مسافرین به جای استفاده از اتوبوس ها تاکسی را انتخاب کنند که طبیعتا کرایه بالاتری نیز باید پرداخت شود باید از امکاناتی نظیر سیستم سرمایشی و گرمایشی و هم چنین محیط مناسب و آرام برخوردار باشند این در حالی است که بخش زیادی از خودرو های به ظاهر با کیفیت تاکسی قزوین نیز بسیاری از امکانات مورد نیاز را ندارند.
 
سرپرست سازمان تاکسیرانی قزوین با اشاره به فرسودگی ناشی از نگهداری نادرست از تاکسی های دورن شهری در قزوین تصریح کرد: در حال حاضر کارواش مناسب و مخصوص تاکسی در شهر قزوین وجود ندارد و با منظور حفظ احترام مسافرین مکان مناسبی به جهت خدمات رسانی بهتر به ناوگان تاکسی رانی برای شست و شو و نظافت خودرو ایجاد شود.
 
استان قزوین با احتساب تاکسی های شرکتی و گردشی در قزوین ۳ هزار ۸۹۴ دستگاه خودروی تاکسی است که با رنگ های نارنجی و زرد گردشی در قزوین فعالیت می کند که از این تعداد ۹۵۲ دستگاه احتیاج به نوسازی دارد که تا پایان سال ۹۳  باید در قزوین نوسازی می شد که تنها  در سال گذشته نیز ۱7 ناوگان نوسازی شد.
حال باید دید با توجه به این که مردم از وضعیت تاکسی های قزوین دل خوشی ندارند با ادامه این روند تاکسی ها می توانند با درآمد خوبی در شهر فعالیت کنند. این در حالی است که حتی خود تاکسیرانی نیز تعهدی در قبال نوسازی ناوگان حمل و نقل خود ندارد و به عنوان یکی از شاهدین ماجرا این سناریو دردناک را هر روز نظاره می کنند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
این مردمی که من میبینم پیکان شخصی هم سوار میشند بعد گیر دادید به تاکسی
وقتی تاکسی متوسط یه نفر و در ساعت جابجا میکنه چه جوری باید کولر بگیره
بابات هم تاکسی داشته باشه همینو میگی
این همه شخصی مسافر کش باعث الودگی هوا میشند کسی نیست جلوشونو بگیره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار