اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه و نخستین فوتوماراتون کشور با 4 هزار عکس ارسالی و برگزیده شدن 18 نفر در بخش‌های مختلف آن برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 11 June 2019

اختتامیه اولین فوتوماراتن کشوری و دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه در قزوین برگزار شد

به گزارش تابناک قزوین، اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه و فتوماراتن کشوری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، رئیس شورای شهر،معاون صدا و سیما، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران استانی در دولت خانه صفویه قزوین برگزار شد.

دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه به معرفی یک محور کم نظیر گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کشور پرداخت که از دروازه درب کوشک آغاز و پس از گذر از محله زعفرانیه، صالحیه، خیابان عبید زاکانی، سعدالسلطنه، دولت خانه صفویه، خیابان سپه و خیابان شهدا به امامزاده حسین رسید و حدود ۳۰ فضای تاریخی و ارزشمند چون؛ محله آقا کبیر، محله زعفرانیه، حمام قجر، مسجد النبی، بازار، چهار انبیا و مسجد جامع را نیز در خود جای داد.

فتوماراتن عکاسی که در استان برگزار شد، برای اولین بار بود که با این تعداد شرکت کننده در کشور اجرا می شد. ثبت نام و ارسال آثار تنها از طریق سایت جشنواره انجام شد و آثار رسیده توسط ۱۰ داور برتر ملی و بین‌المللی به صورت زنده داوری شد.

در این جشنواره از ۴ هزار عکس ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 18 اثر در چهار بخش آرشیوی_قدیمی، معماری، موبایل و بخش اصلی فتو ماراتن تجلیل صورت گرفت.

در بخش عکس های آرشیوی و قدیمی؛ مجید کاشی‌ها، محمد نیما و حمیدرضا امید صابری‌ها موفق به کسب مقام شدند.

در بخش عکس های معماری؛ امیرمهدی نجفلو شهپر، بابک آتشین جان و مجید حجتی برگزیده شدند.

در بخش موبایل نیز آیسان سبزواری جماعت، آیدا فرهاد رسولی و سید علیرضا شوشتری به عنوان عکاسان برتر شناخته شدند. در بخش اصلی فتو ماراتون این جشنواره نیز به ترتیب؛ سعید رنجبر، آرمان سرابی تبریزی و حنانه حیدری مقام اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین به مناسبت بیستم خردادماه روز جهانی صنایع دستی از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و هنرمندان فعال در صنایع دستی، در زمینه هنرهای؛ موج بافی، آینه کاری، چهل تکه، رودوزی سنتی، قلم زنی، نقاشی لاکی و پاپیه ماشه، سبد بافی، گلیم بافی، چادر شب بافی، و جاجیم بافی، چرم دست دوز، زیور آلات سنتی، قفل سازی، تراش شیشه و سفال و سرامیک تقدیر شد.

اختتامیه اولین فوتوماراتن کشوری و دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه در قزوین برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار