ملانوری گفت: ملاک مورد توجه برای ما راه اندازی دفتر در یک سوم از شهرستانهای استان می باشد. در 17 استان کشور خانه احزاب راه اندازی شده و به دنبال راه اندازی این خانه برای احزاب استان قزوین هستیم.
کد خبر: ۷۵۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 15 June 2019
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور خبر داد:پیگیری جهت راه اندازی خانه احزاب استان از سوی دفتر سیاسی وزارت کشور/110 حزب در کشور فعالیت می کنند 

 

، حبیب ملانوری شمسی مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور در جلسه نشست فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان که با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار و جمعی از نمایندگان احزاب و تشکل ها در سالن جلسات باغستانهای قزوین برگزار شد بیان کرد: یکی از شعارها و اهداف نظام، بحث حرمت و گرامیداشت افراد است و نظام اسلامی جهت تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان و با راه اندازی انتخابات این امکان را فراهم کرد و انتخابات توسط خود مردم در دستور کار نظام قرا گرفت و از همین رو به دنبال ایجاد حرمت برای مردمی شد که بتوانند در سرنوشت خود دخیل باشند.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، خوشبختانه در تمام زمینه های فرهنگی، سیاسی امنیتی و غیره سرآمد منطقه و دنیا هستیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: بحث اعتماد به نظام و توسعه سیاسی و توسعه فعالیتهای احزاب با مشکلاتی در طول سالها و دولتها مواجه بوده است.

ملانوری عنوان کرد: مهمترین موضوع الحاق منشور گفتگو سیاسی است که شامل 9 بند بوده که بند اول ایجاد پایگاهی در کل کشور برای احزاب است تا شاهد توسعه فعالیتهای سیاسی باشیم .همچنین استفاده از ظرفیت احزاب بعنوان پتانسیل به خصوصی در عرصه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی است که می تواند کشور را یاری رساند.

وی افزود: این منشور اگر به معنای واقعی اجرا شود، می تواند همه انتظارات فعالان سیاسی را برطرف نماید و در همین راستا نیز برنامه هایی تدوین و اجرا شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: به لحاظ آماری، بر اساس قانون گذشته، 247 حزب در کشور مجوز فعالیت دریافت کرده بودند که تعدادی از این احزاب فعالیت جدی دارند و تعدادی، فقط در انتخابات فعال بودند که احزاب خانوادگی نامیده می شوند.

ملانوری اضافه کرد: بر اساس قانون جدید، احزاب با حد نصاب موجود باید تشکیل شده و فعالیت نمایند. یکی از راههای فعالیت احزاب، ایجاد شعب و دفاتر است که در قانون جدید لحاظ شده است.

وی ادامه داد: ملاک مورد توجه برای ما راه اندازی دفتر در یک سوم از شهرستانهای استان می باشد. در 17 استان کشور خانه احزاب راه اندازی شده و به دنبال راه اندازی این خانه برای احزاب استان قزوین هستیم.

این مسوول سیاسی کشور خاطرنشان کرد: با اعتقاد بر اینکه نخبگان جامعه در احزاب شکل می گیرند، به دنبال استفاده از ظرفیت احزاب در امور اجرایی کشور هستیم.

ملانوری یادآور شد: هزار و 300 تشکل صنفی و تخصصی در کشور وجود دارد و به دنبال برطرف کردن مشکلات این اصناف و تشکل ها هستیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با اشاره به تعداد احزاب در کشور عنوان کرد: در سال گذشته هزار و 200 حزب در کشور وجود داشت و در حال حاضر 110 حزب فعال و 10 حزب در حال کسب جواز برای فعالیت می باشند که جمعا 120 حزب در کشور وجود دارد.

ملانوری افزود: احزابی که فعال بودند و یادر حال گرفتن مجوز هستند می توانند با نام و نشان حزب خود فعالیت کنند در غیر این صورت احزابی که بخواهند فعالیت کنند اگر جزو این 120 حزب موجود نباشند، مجوز قانونی برای فعالیت ندارند و به همین منظور این احزاب باید دوباره تقاضای تاسیس داده و با همان نام و نشان یا نام و نشان جدید فعالیت نمایند.

وی ضمن اشاره به تعداد جبهه های سیاسی کشور اضافه کرد: تا امروز سه جبهه نیروهای انقلاب، جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی و جبهه اصولگرایان استان قم، در کشور وجود دارد و در حوزه سیاسی فعالیت می کنند.

ملانوری گفت: صدور مجوز تجمعات و راهپیمایی ها توسط کمیسیون در استانداری های استان ها انجام می شود و این تجمعات فقط از سوی احزاب و تشکل های سیاسی که از سوی کمیسیون مجوز گرفته اند قانونی می باشند.

منبع:خبرگزاری بسیج

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار